Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

27/11/2018

Wideo-wiadomości w marketingu rekrutacyjnym

Sytuacja na rynku pracy mobilizuje firmy do poszukiwania nowych, atrakcyjnych sposobów dotarcia do kandydatów i wyróżnienia się jako pracodawca. Eniro Polska wykorzystuje w tym celu innowacyjny pomysł wdrożony przez polski start-up Waywer. Rozwiązanie to pozwala na spersonalizowaną komunikację z kandydatami w procesie rekrutacyjnym za pośrednictwem wideo-wiadomości na telefon jeszcze przed pierwszym spotkaniem z rekruterem.

Dla nikogo nie jest już zaskoczeniem, że stworzenie odpowiedniego „candidate experience”, czyli sumy doświadczeń kandydata z potencjalnym pracodawcą, jest kluczowe w osiągnięciu sukcesu rekrutacyjnego, zwłaszcza w sytuacji tzw. „rynku pracownika”. Jeśli chcemy przyciągnąć do naszej organizacji wartościowych kandydatów, musimy zadbać już od momentu, gdy zdecydowali się aplikować, o zbudowanie jak najlepszych relacji na linii firma -kandydat. Z pomocą w tym obszarze przychodzą pracodawcom coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Jedno z nich opracował polski start-up Waywer.

Rozwiązanie proponowane przez Waywer, które zdecydowała się wdrożyć do procesu rekrutacji firma Eniro Polska, polega na wysyłaniu spersonalizowanych wideo-wiadomości do kandydatów. Osoba otrzymuje wiadomość na telefon za pośrednictwem SMS’a lub e-maila. Kliknięcie w link przekierowuje kandydata do wiadomości wideo. Krótki film zawiera wypowiedź rekrutera, a także szczegóły dotyczące miejsca spotkania czy zaproszenie do zapoznania się z poradnikiem „Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej”. Wiadomość może być dowolnie konfigurowana – można ją wzbogacić np. o mapy z lokalizacją siedziby firmy, linki do kanałów społecznościowych pracodawcy, dodatkowe filmy, zdjęcia czy grafiki.

Specjalizujemy się w marketingu internetowym i nowych technologiach dla biznesu. Z zainteresowaniem śledzimy nowe trendy w cyfrowej komunikacji z kandydatami. Innowacja Waywer nie tylko usprawnia proces rekrutacyjny, ale stanowi również wartość dodaną w budowaniu pożądanego employer brandingu. Obecnie monitorujemy efektywność wdrożenia tej nowoczesnej usługi i zauważyliśmy życzliwe przyjęcie tego kanału komunikacji ze strony kandydatów. mówi Anna Strutyńska, dyrektor personalny w Eniro Polska.

W klasycznym procesie rekrutacji to pracodawca zazwyczaj wie jak wygląda kandydat, dzięki zastosowaniu wideo – wiadomości kandydat ma szansę poznać przedstawiciela firmy zanim pojawi się na rozmowie rekrutacyjnej. Spersonalizowany komunikat wideo pozwala pracodawcy na wyróżnienie się spośród innych firm zabiegających o uwagę kandydata. Może mieć to znaczący wpływ na sukces rekrutacji, szczególnie jeśli naszym kandydatem jest przedstawiciel pokolenia Millenialsów, dla którego liczy się szybki i bezpośredni kontakt z pracodawcą, najlepiej za pomocą smartfona.

W dzisiejszych czasach, kiedy pracodawcy mają często do zaoferowania bardzo podobne warunki pracy, podobne pakiety benefitów i wynagrodzenia, sposób, w jaki firma traktuje kandydata w procesie rekrutacyjnym przekłada się wprost na zwiększanie przewagi konkurencyjnej. Dlatego cieszymy się, że Eniro zdecydowało się postawić na wyjątkowy „candidate experience”.mówi Michał Cal, Business Development Manager w Waywer.

Platformę Waywer, która stwarza pracodawcom szanse na wykorzystanie wideo-wiadomości w procesie rekrutacji, obsługuje się bardzo intuicyjnie, a system sam przetwarza dane i raportuje o czynnościach odbiorcy. Operator widzi więc, czy i kiedy oraz ile razy odbiorca odtworzył wiadomość, czy zapoznał się z nią do końca, czy odpowiedział na załączone pytania i potwierdził obecność na spotkaniu. Wszystkie informacje są raportowane na bieżąco, a rekruter monitoruje proces i dopasowuje swoje działania do reakcji kandydatów, co pozwala lepiej zarządzać procesem komunikacji.

(RED/Eniro)


T-Mobile uruchamia pierwszą w Polsce sieć 5G

Polska jako jeden z pierwszych krajów na świecie uruchomiła sieć 5G. W Warszawie zainaugurowano projekt T-Mobile #5G_LAB demonstrujący jej możliwości. Zasięg 5G obecnie dostępny jest w centrum Warszawy, jednak z czasem będzie on rozszerzany na kolejne lokalizacje i miasta, by docelowo objąć zasięgiem cały kraj. Jak podkreślają eksperci, uruchomienie sieci 5G w Polsce jest podstawą […]

IKO najlepszą aplikacją płatniczą 2018 roku

W konkursie na „Najlepsze polskie produkty Digital Payments 2018 roku” IKO PKO Banku Polskiego zwyciężyło w kategorii najlepsza aplikacja płatnicza w Polsce w 2018 r. Jury doceniło jego innowacyjność, kompleksowość oraz popularność i uznanie użytkowników. IKO przekroczyło w listopadzie rekordową barierę 3 milionów aktywnych aplikacji. Klienci PKO Banku Polskiego co sekundę płacą mobilnie w internecie, […]

Świąteczna gorączka zakupów sprzyja hakerom

Według badań F-Secure, 9 na 10 prób zainfekowania użytkowników złośliwym oprogramowaniem to efekt rozsyłania spamu przez cyberprzestępców. W 69% przypadków wiadomości kierują odbiorców na strony internetowe zawierające szkodliwe treści, a pozostałe 31% zachęca do pobrania złośliwych załączników. W okresie świątecznym hakerzy aktywnie wysyłają fałszywe powiadomienia o nieudanej dostawie prezentu czy otrzymaniu faktury za zakupy. Tegoroczny […]

Techcity na Facebooku