Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

27/11/2018

Wideo-wiadomości w marketingu rekrutacyjnym

Sytuacja na rynku pracy mobilizuje firmy do poszukiwania nowych, atrakcyjnych sposobów dotarcia do kandydatów i wyróżnienia się jako pracodawca. Eniro Polska wykorzystuje w tym celu innowacyjny pomysł wdrożony przez polski start-up Waywer. Rozwiązanie to pozwala na spersonalizowaną komunikację z kandydatami w procesie rekrutacyjnym za pośrednictwem wideo-wiadomości na telefon jeszcze przed pierwszym spotkaniem z rekruterem.

Dla nikogo nie jest już zaskoczeniem, że stworzenie odpowiedniego „candidate experience”, czyli sumy doświadczeń kandydata z potencjalnym pracodawcą, jest kluczowe w osiągnięciu sukcesu rekrutacyjnego, zwłaszcza w sytuacji tzw. „rynku pracownika”. Jeśli chcemy przyciągnąć do naszej organizacji wartościowych kandydatów, musimy zadbać już od momentu, gdy zdecydowali się aplikować, o zbudowanie jak najlepszych relacji na linii firma -kandydat. Z pomocą w tym obszarze przychodzą pracodawcom coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. Jedno z nich opracował polski start-up Waywer.

Rozwiązanie proponowane przez Waywer, które zdecydowała się wdrożyć do procesu rekrutacji firma Eniro Polska, polega na wysyłaniu spersonalizowanych wideo-wiadomości do kandydatów. Osoba otrzymuje wiadomość na telefon za pośrednictwem SMS’a lub e-maila. Kliknięcie w link przekierowuje kandydata do wiadomości wideo. Krótki film zawiera wypowiedź rekrutera, a także szczegóły dotyczące miejsca spotkania czy zaproszenie do zapoznania się z poradnikiem „Jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej”. Wiadomość może być dowolnie konfigurowana – można ją wzbogacić np. o mapy z lokalizacją siedziby firmy, linki do kanałów społecznościowych pracodawcy, dodatkowe filmy, zdjęcia czy grafiki.

Specjalizujemy się w marketingu internetowym i nowych technologiach dla biznesu. Z zainteresowaniem śledzimy nowe trendy w cyfrowej komunikacji z kandydatami. Innowacja Waywer nie tylko usprawnia proces rekrutacyjny, ale stanowi również wartość dodaną w budowaniu pożądanego employer brandingu. Obecnie monitorujemy efektywność wdrożenia tej nowoczesnej usługi i zauważyliśmy życzliwe przyjęcie tego kanału komunikacji ze strony kandydatów. mówi Anna Strutyńska, dyrektor personalny w Eniro Polska.

Przeczytaj także:   Najspokojniejszych, najsłodszych i najbardziej rodzinnych...

W klasycznym procesie rekrutacji to pracodawca zazwyczaj wie jak wygląda kandydat, dzięki zastosowaniu wideo – wiadomości kandydat ma szansę poznać przedstawiciela firmy zanim pojawi się na rozmowie rekrutacyjnej. Spersonalizowany komunikat wideo pozwala pracodawcy na wyróżnienie się spośród innych firm zabiegających o uwagę kandydata. Może mieć to znaczący wpływ na sukces rekrutacji, szczególnie jeśli naszym kandydatem jest przedstawiciel pokolenia Millenialsów, dla którego liczy się szybki i bezpośredni kontakt z pracodawcą, najlepiej za pomocą smartfona.

W dzisiejszych czasach, kiedy pracodawcy mają często do zaoferowania bardzo podobne warunki pracy, podobne pakiety benefitów i wynagrodzenia, sposób, w jaki firma traktuje kandydata w procesie rekrutacyjnym przekłada się wprost na zwiększanie przewagi konkurencyjnej. Dlatego cieszymy się, że Eniro zdecydowało się postawić na wyjątkowy „candidate experience”.mówi Michał Cal, Business Development Manager w Waywer.

Platformę Waywer, która stwarza pracodawcom szanse na wykorzystanie wideo-wiadomości w procesie rekrutacji, obsługuje się bardzo intuicyjnie, a system sam przetwarza dane i raportuje o czynnościach odbiorcy. Operator widzi więc, czy i kiedy oraz ile razy odbiorca odtworzył wiadomość, czy zapoznał się z nią do końca, czy odpowiedział na załączone pytania i potwierdził obecność na spotkaniu. Wszystkie informacje są raportowane na bieżąco, a rekruter monitoruje proces i dopasowuje swoje działania do reakcji kandydatów, co pozwala lepiej zarządzać procesem komunikacji.

(RED/Eniro)


Nowości filmowe na CDA Premium

Mamy dla Was pierwsze wakacyjne nowości filmowe na CDA Premium. Wybraliśmy na początek sześć tytułów, które naszym zdaniem są rzeczywiście ciekawe. Jest “Zimna wojna”, “Ocean ognia”, kolejna świetna produkcja Clinta Eastwooda – “Za wszelką cenę” i genialny film dokumentalny – “Kraina miodu”. Mamy nadzieję, że te nowości CDA Premium umilą Wam wakacyjną sielankę. Ocean Ognia […]

Poczta Polska przenosi numery klientów do Play

Poczta rozszerza swoją gamę usług wprowadzając wspólnie z Play możliwość przeniesienia numeru telefonu. To już kolejna usługa – po sprzedaży starterów, możliwości doładowań i rejestracji kart SIM, jaką Play wspólnie z Pocztą Polską uruchamia w sieci ponad 4500 placówek pocztowych. Klienci korzystający z telefonów komórkowych mogą od początku lipca przenosić swoje numery do sieci Play […]

Mieszana Rzeczywistość odciąży laboratoria

Nagły wzrost zapotrzebowania na usługi laboratoriów diagnostycznych, którego przyczyną jest pandemia COVID-19, spowodował, że laboranci są mocno obciążeni pracą. Dziś nie tylko wykonują standardowe badania, ale przeprowadzają również tysiące testów dziennie, osób potencjalnie zakażonych wirusem SARS-CoV-2. Presja czasu i duże obciążenie pracą zwiększają ryzyko popełnienia błędu. Polski start-up Holo4Labs opracował rozwiązanie, które pozwala na odciążenie […]

Techcity na Facebooku