Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

01/04/2019

Co Polacy zostawiają w Uberze?

Uber już kolejny raz wziął pod lupę rzeczy, które użytkownicy aplikacji gubią w samochodach po zakończonych przejazdach. Polacy nie wypadają najgorzej – w rankingu zapominalskich nacji korzystających z Ubera zajęliśmy bowiem piąte miejsce. Raport „Zgubione i znalezione” pokazuje, że Europejczycy zdecydowanie najczęściej zostawiają na tylnym siedzeniu smartfony, portfele i klucze. Nie zabrakło również cokolwiek dziwnych i unikatowych przedmiotów. Wśród nich są m.in.: płyta indukcyjna, kanapka Big Mac, maszyna do szycia, laleczka Voodoo.

W rankingu najbardziej zapominalskich użytkowników Polacy znaleźli się na 5. miejscu. Wyprzedzają nas bardziej roztargnieni mieszkańcy Wielkiej Brytanii (4 miejsce), Irlandii (3 miejsce), Holandii (2 miejsce) i najbardziej zapominalscy – Francuzi. Najrzadziej zguby zgłaszali mieszkańcy trzech europejskich stolic: Wiednia, Pragi i Brukseli.

Niemal wszyscy Europejczycy nie mają głowy do… smartfonów. Telefon jest bowiem najczęściej gubionym przedmiotem po zakończonym przejeździe z Uberem. W Warszawie, tuż za smartfonem, na liście najczęstszych zgub są: portfele, klucze, ubrania, plecaki i różnego rodzaju torby oraz słuchawki. Z tych bardziej unikatowych wymienić można srebrny pierścionek z bursztynem, dwuosobowy materac dmuchany i pudełko z… drapakiem dla kota.

Jak wynika z badania Ubera, Europejczycy najbardziej roztargnieni bywają w weekendy – to wówczas najczęściej zgłaszamy w aplikacji pozostawiony przez nas przedmiot. W Polsce, podobnie jak w Wielkiej Brytanii, rekordowa liczba zgub zgłaszana jest w soboty. Niedziela to z kolei bardziej zapominalski dzień dla Szwajcarów, Belgów i Greków. Wyjątkowy jest także czwartek – wtedy najczęściej gubią rzeczy Austriacy i mieszkańcy Szwecji.

Raport „Zgubione i znalezione”, poza najczęściej zagubionymi w autach przedmiotami, prezentuje również te najdziwniejsze, o których przeoczenie nie sposób podejrzewać nawet najbardziej roztargnionych. Oto lista 10. najdziwniejszych przedmiotów. Kolejność zupełnie przypadkowa.

1) Kot. Tak, ktoś zapomniał zabrać kota. Na szczęście zwierzę szybko wróciło do swojego właściciela
2) Laleczka Voodoo
3) Suszarka
4) Kanapka Big Mac z McDonald’s (do tego były frytki)
5) 4 ciasta
6) Pająk
7) Wentylator
8) Maszyna do szycia
9) Pies
10) 2 metalowe rury od odkurzacza

Każdą zgubę pasażerowie mogą zgłosić, korzystając z odpowiedniej funkcji w aplikacji Uber. Wystarczy kilka kliknięć i wpisanie nazwy pozostawionej rzeczy lub kontakt z kierowcą. Jeśli kierowca nie może skontaktować się z pasażerem, w ciągu 7 dni dostarcza zgubiony przedmiot do Biura Obsługi Kierowców, skąd zguba może zostać odebrana przez właściciela.

(RED)


Aplikacja ParrotOne – trzy ruchy, by napisać całą wiadomość

Polski start-up ParrotOne przygotował aplikację mobilną, która ułatwi komunikację osobom mającym trudności ze sprawnością rąk i dłoni. Komunikator pozwala na ograniczenie do minimum liczby ruchów potrzebnych do pisania wiadomości. W samej Polsce ParrotOne może pomóc nawet 2,5 milionom osób. ParrotOne umożliwia pisanie całych zdań przy pomocy kilku kliknięć. Po wybraniu litery na klawiaturze, z boku […]

uGo Asama – nowe torby dla laptopów

Asama to dość wybuchowa nazwa dla toreb notebookowych. Na szczęście żaden z dwóch nowych produktów w ofercie marki uGo nie stanowi zagrożenia. Wręcz przeciwnie, torby te mają chronić znajdujący się wewnątrz laptop. Charakterystyczne pasy stanowią stylistyczny wyróżnik serii noszącej nazwę jednego z japońskich, aktywnych wulkanów. Wykonane z poliestru torby uGo Asama (BS200) to dwa modele […]

Yanosik XS – nowy komunikator drogowy

Mały rozmiar a ogromne możliwości – tak w skrócie można opisać ten gadżet. Mowa o nowym komunikatorze drogowym – Yanosik XS, który wkracza na rynek motoryzacji. Czy to oznacza koniec darmowej aplikacji na smartfony? – W niewielkim urządzeniu zawarliśmy to co najważniejsze: komunikaty o bieżącej sytuacji na drodze i intuicyjność obsługi. Powiadomienia pochodzą z systemu […]

Techcity na Facebooku