Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

07/05/2019

Ericsson obala mity wokół technologii 5G

Ericsson opublikował nowy raport ConsumerLab, który obala mity nagromadzone wokół korzyści płynących z zastosowania technologii 5G dla klientów i nakreśla możliwości dostępne dla podmiotów świadczących usługi komunikacyjne.

W raporcie, wspartym kompleksowym i jednym z największych w historii badaniem oczekiwań konsumenckich, przedstawiono potencjalne korzyści płynące z wdrożenia sieci 5G dla klientów, odkrywając realia z nimi związane, po to, by obalić następujące cztery mity obecne w branży:

1. Technologia 5G nie zaoferuje konsumentom żadnych korzyści w najbliższym czasie.
2. Realne wykorzystanie sieci 5G nie istnieje, brakuje też istotnej nadwyżki ceny jeśli chodzi o sieć 5G.
3. Smartfony będą jedynym rozwiązaniem w zakresie świadczenia usług piątej generacji.
4. Bieżące modele użytkowania sieci precyzyjnie wskazują popyt na technologię 5G.

Kluczowe rezultaty badania obejmują fakt, iż konsumenci oczekują od sieci 5G rozładowania w krótkim terminie tłoku w sieciach miejskich – zwłaszcza w megamiastach, w których sześciu na dziesięciu użytkowników smartfonów skarży się na problemy z siecią w zaludnionych obszarach. Respondenci oczekują również większego wyboru w zakresie domowych łączy szerokopasmowych wraz z uruchomieniem technologii 5G.

Raport obala również mit obecny w branży informacyjno-komunikacyjnej, jakoby konsumenci nie byli skłonni dopłacić za korzystanie z sieci 5G. W rzeczywistości użytkownicy smartfonów twierdzą, że są skłonni zapłacić 20 procent więcej za usługi piątej generacji, a połowa osób szybko wypróbowujących nowości pojawiające się na rynku jest skłonna ponosić opłaty wyższe o 32 procent. Jednakże cztery z dziesięciu osób dokonujących wyższych opłat oczekuje przeprowadzenia nowych analiz przypadków użytkowania oraz stworzenia nowych modeli płatności, a także bezpiecznej sieci 5G, oprócz stale wysokiej szybkości połączeń internetowych.

Innym kluczowym wnioskiem jest to, że bieżące wzorce użytkowania sieci 4G nie przekładają się na przyszłe zachowania użytkowników. Wraz z technologią 5G zwiększy się zapotrzebowanie na materiały wideo. Konsumenci oczekują nie tylko wyższej rozdzielczości strumieni materiałów wideo, lecz także korzystania z interaktywnych formatów wideo, takich jak rzeczywistość rozszerzona (AR) oraz rzeczywistość wirtualna (VR), co spowoduje zwiększenie każdotygodniowego czasu korzystania z materiałów wideo o trzy godziny przez użytkowników technologii 5G w trakcie poruszania się po mieście, w tym o jedną godzinę w przypadku korzystania z okularów AR lub zestawów VR. Badanie wskazuje także, iż ilość danych wykorzystywanych przez jednego na pięciu użytkowników smartfonów mogłaby przekroczyć 200 GB miesięcznie do 2025 r., dzięki korzystaniu z urządzeń 5G.

Ericsson ConsumerLab na podstawie analiz sporządził mapę drogową konsumentów wykorzystywania przez nich 31 różnych aplikacji i usług. Mapa drogowa została podzielona na 6 kategorii przypadków użytkowania, a mianowicie: rozrywka i media; szerokopasmowe usługi mobilne o wyższych parametrach; gry i aplikacje AR/VR; inteligentny dostęp bezprzewodowy do sieci domowej i stacjonarnej; motoryzacja i transport; a także zakupy i komunikacja interaktywna.

Najnowsze badanie Ericssona opiera się na 35 tys. wywiadów przeprowadzonych z użytkownikami smartfonów w wieku od 15 do 69 lat w 22 krajach. Opinie badanych są reprezentatywne dla niemal miliarda ludności. Aby uzyskać perspektywę nastrojów w branży odnośnie do wartości technologii 5G dla konsumentów, przeprowadzono dodatkowe 22 wywiady z ekspertami, w tym pracownikami szkół wyższych oraz pracownikami szczebla kierowniczego operatorów telekomunikacyjnych, producentów telefonów i chipów, start-upów i niezależnych ośrodków badawczych.

(RED/Ericsson)


Rozdajemy licencje Bitdefender 2020

Świętujcie razem z Techcity.pl pojawienie się nowej wersji oprogramowania do walki z cyberzagrożeniami – Bitdefender 2020. Z tej okazji mamy dla Was zabawę i super nagrody. Wystarczy odpowiedzieć na trzy proste pytania związane z aplikacją Bitdefender. 1) Ilu użytkowników na świecie chronią aplikacje Bitdefendera? 2) Ile produktów wchodzi w skład pakietu Bitdefender 2020? 3) Jaką […]

Black Friday, czyli co i jak kupujemy online?

Listopadowe wyprzedaże pod hasłem Black Friday i Cyber Monday tuż tuż. Mimo, że akcje te organizowane są nad Wisłą zaledwie od kilku lat, to zapisały się na stałe w świadomości Polaków. Równocześnie postępująca cyfryzacja nawyków zakupowych sprawiła, że coraz częściej kupujemy przez internet. Raport SAP podpowiada właścicielom sklepów internetowych, kto, co i jak kupuje w […]

Pakiet Bitdefender 2020 – totalna cyberochrona

Bitdefender po raz kolejny udowadnia, że jest wśród światowych liderów ochrony prywatności i zabezpieczenia przed szkodliwym oprogramowaniem. Nowa wersja Bitdefendera to aplikacje: Bitdefender Total Security 2020, Bitdefender Internet Security 2020, Bitdefender Antivirus Plus 2020, Bitdefender Antivirus for Mac, Bitdefender Family Pack 2020, Bitdefender Mobile Security dla iOS i Android. Większość z nich może pochwalić się […]

Techcity na Facebooku