07/05/2019

Nowe typy reklam na TikToku

TikTok, jedna z najbardziej rozpoznawalnych aplikacji ostatnich miesięcy, wprowadza kolejne nowości – tym razem z myślą o biznesie i marketerach. Zmiany wprowadzą możliwość prowadzenia oficjalnego konta marki, a także nowe typy reklam w aplikacji.

W rękach marketerów znajdą się cztery typy reklam – infeed native content, brand takeovers, hashtag challenges oraz branded lenses. Każda z nich oferuje reklamodawcom inne narzędzia – niektóre podobne do tych spotykanych na innych platformach społecznościowych, ale również całkowicie nowe, których do tej pory nie oferowała żadna inna aplikacjamówi Magdalena Wysocka z agencji GetHero, specjalizującej się m.in w organizowaniu kampanii na TikToku.

Infeed native content to pełnoekranowe, kilku lub kilkunastosekundowe reklamy pomijalne, w sekcji “dla ciebie” – ich odpowiednikiem na Snapchacie i Instagramie są reklamy w storiesach. Brand takeover to pełnoekranowa reklama, która uruchamia się po otworzeniu aplikacji. Umożliwia ograniczonej regionalnie liczbie marek “przejęcie” aplikacji na jeden dzień i tworzenie zdjęć, gifów i wideo, a także zaszywanie w aplikacji zaproszeń do hashtag challenge, czy odnośników odsyłających poza TikToka. Kolejnym typem reklamy ma być właśnie hashtag challenge, w którym marka może tworzyć hasztag i wyznaczać cele do spełnienia lub możliwe do zdobycia nagrody. Ostatnim rodzajem jest brand lenses – możliwość tworzenia przez marki własnych filtrów, które są później używane przez użytkowników.

Na polskim TikToku pojawiły się pierwsze reklamy infeed native content, które przenoszą użytkownika na oficjalne konta firmy na TikToku lub na zewnętrzne strony – na przykład do sklepów z aplikacjami. Twórcy aplikacji nie podają dokładnych dat wprowadzenia pozostałych typów reklam, ale powinno stać się to już niedługo.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Nadchodzi 7. edycja European Rover Challenge

Już w najbliższy weekend w Kielcach będzie można poczuć się jak na Marsie! W dniach 10 – 12 września na terenie Politechniki Świętokrzyskiej odbędzie się międzynarodowe wydarzenie European Rover Challenge. Na entuzjastów kosmosu czekają zawody łazików marsjańskich, pokazy naukowe oraz inspirujące debaty i rozmowy z niesamowitymi gośćmi. Gościem specjalnym będzie wiceszef NASA, Robert Cabana. Siódma […]

Udostępnij ten artykuł...

Loomi: Opera wypuści własną platformę VOD

Norweska przeglądarka Opera wybrała polski rynek jako pierwszy dla swojej platformy VOD. Ograniczona liczba zaproszeń do ekskluzywnego programu testowego Loomi jest już dostępna. Loomi to nazwa nowej platformy VOD, która otwiera zapisy do ekskluzywnego programu testów beta w Polsce. Wprowadzając Loomi na rynek, Opera zamierza zrewolucjonizować sposób oglądania filmów i materiałów wideo. – Jako firma […]

Udostępnij ten artykuł...

Galaxy Awards: Samsung szuka talentów na TikToku

Samsung pod patronatem TikTok Polska organizuje Galaxy Awards – pierwszy w Polsce konkurs, który pozwoli wyłonić najbardziej nietuzinkowe postacie prezentujące swoją twórczość na TikToku w pięciu różnych kategoriach. Na najbardziej kreatywnych i utalentowanych twórców czekają cenne nagrody. Uczestnicy mają szansę zaprezentować swój talent w czterech kategoriach konkursowych. Na nagrodę może liczyć także twórca, który zyska […]

Udostępnij ten artykuł...