11/09/2019

60.000 smartfonów nie wróciło cało z wakacji

Firma Digital Care przedstawiła bilans napraw zrealizowanych w okresie wakacyjnym. Wynika z nich, że Polacy podczas urlopów niszczyli swoje telefony średnio co minutę. Łącznie w czasie letnich miesięcy firma przyjęła aż 60 tysięcy zgłoszeń, a koszt najdroższej naprawy przekroczył 3 tys. zł.

Według danych Digital Care, 96% Polaków zabezpiecza swoje smartfony przed uszkodzeniami. Większość, bo niemal dwie trzecie z nich, używa w tym celu szkła ochronnego na wyświetlacz oraz etui. Jak się okazuje, stosowane zabezpieczenia nie są skuteczne, ponieważ prawie połowa badanych deklaruje, iż ich smartfon został w przeszłości uszkodzony lub zalany. W czasie wakacji urządzenia mobilne są szczególnie narażone na uszkodzenia – w okresie od końca czerwca do końca sierpnia firma Digital Care przyjęła 60 tysięcy zgłoszeń dotyczących uszkodzeń telefonów. Co ciekawe aż 82% z nich to uszkodzenia wyświetlacza, którego naprawa często jest najbardziej kosztowna. Kolejne 9% zgłoszeń dotyczyło uszkodzeń innych elementów niż ekran, a kolejne 9% – zalania.

Jak podaje Digital Care, najdroższą wakacyjną naprawą była naprawa Samsunga Galaxy S10+ za kwotę, bagatela, 3102,25 zł. Strach pomyśleć, co by było, gdyby nie wykupiona usługa, dzięki której posiadacz smartfona nie musiał płacić za naprawę urządzenia.

Fizyczna ochrona telefonu taka jak szkło ochronne czy etui, choć ważna, nadal nie jest wystarczającym zabezpieczeniem. W czasach, gdy smartfony towarzyszą nam w niemal każdej sytuacji, musimy szukać innych, bardziej efektywnych form ochrony. Tu przychodzą z pomocą usługi serwisowe i ubezpieczenia, dzięki którym użytkownicy smartfonów nie muszą martwić się naprawą, gdy coś się stanie. Z danych Digital Care jasno wynika, że coraz większą popularnością cieszą się już nie tylko podstawowe produkty ochronne obejmujące wyświetlacz, ale też wprowadzane przez nas na rynek kompleksowe produkty, które zapewniają naprawę w razie dowolnego uszkodzenia, w tym popularnego w okresie wakacji zalania. Warto też pamiętać, iż koszt dobrego etui oraz szkła ochronnego to około 150 zł, podczas gdy ceny produktów ochronnych u operatorów zaczynają się już od kilku złotych miesięcznie. mówi Maciej Ryszard Sierakowski, Key Account Director z Digital Care.

Przeczytaj także:   Kamerka DrivePro 220 - GPS, Wi-Fi i systemy ostrzegania

Jeżeli chodzi o miasta, z których najczęściej zgłaszali się poszkodowani klienci niechlubny prym wiedzie Warszawa, a na kolejnych miejscach znalazły się Wrocław, Poznań, Łódź, Kraków, Gdańsk i aglomeracja śląska.

(RED)

Uwaga na walentynkowe (erotyczne) prezenty!!!

Statystki pokazują, że w czasie pandemii COVID-19 wzrosła sprzedaż nowoczesnych gadżetów erotycznych. Gadżety erotyczne coraz częściej powiązane są także z aplikacjami i przechowują dane w chmurze. To oznacza całkiem nowe wyzwania w kwestii ochrony prywatności dla ich użytkowników – przestrzegają eksperci ds. cyberbezpieczeństwa ESET. Gadżety erotyczne coraz lepiej się sprzedają. To m.in. rezultat obostrzeń dotyczących […]

innogy go! kończy działalność

Jedyna w Polsce wypożyczalnia w pełni elektrycznych aut na minuty, innogy go!, kończy działalność w połowie marca. Samochody będą stopniowo wycofywane z ulic Warszawy, ale klienci usługi nadal będą mieli szansę przejechać się elektrykiem. innogy go! to największa w Polsce i aktualnie jedyna wypożyczalnia wyłącznie elektrycznych samochodów. Została uruchomiona w kwietniu 2019 roku. Ideą projektu […]

Poczta Polska: uwaga na fałszywe maile o niedostarczeniu przesyłki

Poczta Polska informuje o fałszywej akcji phishingowej rozsyłanej na elektroniczne skrzynki pocztowe, w której cyberprzestępcy podszywają się pod tę instytucję. Wiadomość e-mail o temacie „Brak powiadomienia o dostawie.” jest rozsyłana z adresu test@a-m2.ru, w której jest zawarta informacja o niedostarczeniu przesyłki do odbiorcy oraz sposobie możliwości jej odebrania, w tym nakłonienie do kliknięcia w podejrzany […]