Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

28/12/2019

Uber wdraża narzędzie przeciwdziałające oszustwom

Uber wprowadza w aplikacji funkcję weryfikowania tożsamości w czasie rzeczywistym (ang. Real Time ID Check). Jest ona rozwinięciem opcji “Zawsze, wiesz, z kim jedziesz” (ang. Check Your Ride), zaimplementowanej w lipcu br. Nowa funkcja jest kolejnym rozwiązaniem firmy Uber wykorzystującym najnowsze technologie, w tym m.in. biometrię, mającym na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników oraz przeciwdziałanie różnego rodzaju nadużyciom.

Nowa funkcja Real Time ID Check, którą Uber wprowadza właśnie w swoich dwóch aplikacjach – Uber i Uber Eats – jest skierowana do kierowców oraz kurierów. Dla pasażerów i osób zamawiających jedzenie oznacza ona kolejną już funkcję poprawiającą bezpieczeństwo zarówno przewozów, jak i dostaw. Wykorzystanie technologii ma na celu przeciwdziałanie nadużyciom i oszustwom.

Wykorzystując technologię, Uber będzie wymagał od kierowców i kurierów wykonania selfie przed przejściem w tryb aktywności. Następnie system będzie porównywał zdjęcie ze zdjęciem profilowym w aplikacji. Prośba o przeprowadzenie weryfikacji nastąpi w dowolnym momencie, np. podczas logowania lub pomiędzy kolejnymi zleceniami. Kierowcy zostaną wtedy poproszeni o zrobienie zdjęcia i przesłanie go na platformę. W przypadku niezgodności selfie ze zdjęciem w aplikacji lub niewykonania czynności, konto kierowcy lub kuriera zostanie zablokowane w celu dalszego wyjaśnienia.

Mimo że weryfikacje będą losowe, to użytkownicy mający wątpliwości dotyczące zgodności wizerunku z kontem, będą mogli zgłosić tego rodzaju sytuacje w aplikacji – tak, jak ma to miejsce już teraz.

Mając na uwadze wymogi związane z ochroną prywatności, kierowcy i kurierzy będą mieli dwie możliwości dokonania weryfikacji. Pierwszą z nich będzie kontrola automatyczna, wykonywana za pomocą technologii biometrycznej. Natomiast drugą – kontrola ręczna, przeprowadzana przy wsparciu pracownika Ubera.

(RED)


Serwis playnow.pl w nowej odsłonie

PLAY zaprezentował nową odsłonę serwisu PLAY NOW. Już od dziś klienci sieci mogą cieszyć się nie tylko kolejnymi nowościami w szerokiej bibliotece treści na żądanie, ale także bardziej intuicyjnym interfejsem, łatwiejszą obsługą playera oraz wygodnym przewodnikiem po programach. Witryna otrzymała także nową, przejrzystą szatę graficzną. Odsłonięta dziś odświeżona wersja strony www.PLAYNOW – umożliwia jeszcze bardziej […]

Sony Xperia L4 – intensywne wrażenia i elegancki wygląd

Smartfon Xperia L4 jest pierwszym modelem Sony z serii L wyposażonym w 6,2-calowy, panoramiczny wyświetlacz 21:9. Ekran o proporcjach 21:9 nadaje urządzeniu smukłość i doskonale leży w dłoni. Mieści się na nim więcej informacji, co ogranicza potrzebę przewijania. Użytkownik może ponadto używać dwóch aplikacji równocześnie, wyświetlając je w osobnych oknach o dogodnej wielkości. Kolejnym elementem […]

E-zakupy robimy chętnie w pracy

Nawet połowa e-zakupów polskich internautów w 2019 roku została zrealizowana w godzinach pracy – wynika z danych Blue Media. Polacy wyróżniają się pod tym względem na tle innych krajów, których mieszkańcy na e-zakupy zdecydowanie częściej wybierają godziny wieczorne. Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa […]

Techcity na Facebooku