Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

29/01/2020

Badanie: Polacy i ich smartfony

Firma Digital Care zaprezentowała wyniki badania „Smart Barometr, czyli Polacy i ich smartfony” dotyczącego korzystania ze smartfonów w Polsce. Badanie pokazuje, że często posiadamy już więcej niż jednego smartfona, a w naszych szufladach leży nawet kilka urządzeń mobilnych. Wciąż najczęstszym uszkodzeniem telefonu jest rozbity wyświetlacz, a najwięcej wypadków naszym smartfonom zdarza się… w domu.

Rynek urządzeń mobilnych jest w naszym kraju bardzo duży – w trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku, sprzedano ich ponad 6,75 miliona. Jak korzystają z nich Polacy? Badanie pokazało, że smartfona posiada w Polsce prawie 80% osób, a niemal co trzeci użytkownik na co dzień korzysta z co najmniej dwóch takich urządzeń. Polacy są też coraz bardziej na czasie – w większości korzystają z telefonów, które są nie starsze niż 2 lata (4/5 respondentów). Co ciekawe, średnio Polak chowa w szufladzie 2 nieużywane smartfony, głównie jako sprzęt zapasowy lub bez konkretnego celu. Prawie 2/3 respondentów (62%) ma łącznie (w szufladzie i w użytku) aż 3 smartfony.

Badanie ilustruje także jak Polacy chronią swoje smartfony na wypadek uszkodzeń. Okazuje się, że dziś mało kto nie zabezpiecza już sprzętu w żaden sposób przed uszkodzeniem (4% nie robi nic). Mimo to prawie połowa użytkowników doświadczyła wypadku i uszkodzenia smartfona. Uśmiech na ustach wywołuje fakt, że podobnie jak nam, tak i smartfonom większość wypadków zdarza się w domu – 45%. Najczęściej jest to wyślizgnięcie się urządzenia z ręki, zalanie lub wpadnięcie do wody. Z powodu wysokich kosztów uszkodzone telefony naprawić zdecydowała się mniej niż połowa respondentów.

Firma Digital Care w ciągu ostatniego roku zrealizowała w Polsce ponad 306 000 autoryzowanych przez producentów napraw. Firma podzieliła się także innymi danymi z minionego roku. Miesiącami, w których Polacy zgłaszali najwięcej uszkodzeń były lipiec i sierpień. Okazuje się, że to w wakacje nasze smartfony najbardziej narażone są na uszkodzenia. W tym okresie Digital Care rejestrowała nawet 1000 napraw dziennie. To zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy liczba zgłoszeń nie przekraczała 800 urządzeń na dzień. Niezmiennie natomiast najczęstszą przyczyną zgłoszeń były mechaniczne uszkodzenia wyświetlacza. Bez zmian pozostaje także fakt, że najwięcej uszkodzeń zgłaszanych jest w Warszawie.

Przeczytaj także:   Czy wodoszczelne smartfony są naprawdę wodoszczelne?

(Digital Care)


Opera szuka “surfera internetu”

Twórcy norweskiej przeglądarki Opera ruszają z rekrutacją na prawdopodobnie najłatwiejszą pracę na świecie: “Surfer Internetu”. – Pracując nad naszymi przeglądarkami często skupiamy się na analizie liczb i wykresów oraz na utrzymaniu anonimowości naszych użytkowników. Teraz postanowiliśmy oddać im głos. Chcemy zobaczyć kim naprawdę są. Można powiedzieć, iż pragniemy poznać nielukrowaną prawdę – mówi Maciej Kocemba, […]

TomTom i Uber zacieśniają współpracę

TomTom i Uber poinformowały o dalszej integracji map TomTom, danych o ruchu drogowym i interfejsów API Map z globalną platformą Ubera. Ponadto Uber będzie dla firmy TomTom zaufanym partnerem w zakresie edycji map, co umożliwi jeszcze dokładniejszą nawigację i lokalizację, wyznaczanie tras, taryf i szacowanie czasu przybycia. Przyniesie to korzyści klientom, kierowcom i dostawcom korzystającym […]

Techcity na Facebooku