Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

29/01/2020

Badanie: Polacy i ich smartfony

Firma Digital Care zaprezentowała wyniki badania „Smart Barometr, czyli Polacy i ich smartfony” dotyczącego korzystania ze smartfonów w Polsce. Badanie pokazuje, że często posiadamy już więcej niż jednego smartfona, a w naszych szufladach leży nawet kilka urządzeń mobilnych. Wciąż najczęstszym uszkodzeniem telefonu jest rozbity wyświetlacz, a najwięcej wypadków naszym smartfonom zdarza się… w domu.

Rynek urządzeń mobilnych jest w naszym kraju bardzo duży – w trzech pierwszych kwartałach ubiegłego roku, sprzedano ich ponad 6,75 miliona. Jak korzystają z nich Polacy? Badanie pokazało, że smartfona posiada w Polsce prawie 80% osób, a niemal co trzeci użytkownik na co dzień korzysta z co najmniej dwóch takich urządzeń. Polacy są też coraz bardziej na czasie – w większości korzystają z telefonów, które są nie starsze niż 2 lata (4/5 respondentów). Co ciekawe, średnio Polak chowa w szufladzie 2 nieużywane smartfony, głównie jako sprzęt zapasowy lub bez konkretnego celu. Prawie 2/3 respondentów (62%) ma łącznie (w szufladzie i w użytku) aż 3 smartfony.

Badanie ilustruje także jak Polacy chronią swoje smartfony na wypadek uszkodzeń. Okazuje się, że dziś mało kto nie zabezpiecza już sprzętu w żaden sposób przed uszkodzeniem (4% nie robi nic). Mimo to prawie połowa użytkowników doświadczyła wypadku i uszkodzenia smartfona. Uśmiech na ustach wywołuje fakt, że podobnie jak nam, tak i smartfonom większość wypadków zdarza się w domu – 45%. Najczęściej jest to wyślizgnięcie się urządzenia z ręki, zalanie lub wpadnięcie do wody. Z powodu wysokich kosztów uszkodzone telefony naprawić zdecydowała się mniej niż połowa respondentów.

Firma Digital Care w ciągu ostatniego roku zrealizowała w Polsce ponad 306 000 autoryzowanych przez producentów napraw. Firma podzieliła się także innymi danymi z minionego roku. Miesiącami, w których Polacy zgłaszali najwięcej uszkodzeń były lipiec i sierpień. Okazuje się, że to w wakacje nasze smartfony najbardziej narażone są na uszkodzenia. W tym okresie Digital Care rejestrowała nawet 1000 napraw dziennie. To zdecydowanie więcej niż rok wcześniej, kiedy liczba zgłoszeń nie przekraczała 800 urządzeń na dzień. Niezmiennie natomiast najczęstszą przyczyną zgłoszeń były mechaniczne uszkodzenia wyświetlacza. Bez zmian pozostaje także fakt, że najwięcej uszkodzeń zgłaszanych jest w Warszawie.

(Digital Care)


E-zakupy robimy chętnie w pracy

Nawet połowa e-zakupów polskich internautów w 2019 roku została zrealizowana w godzinach pracy – wynika z danych Blue Media. Polacy wyróżniają się pod tym względem na tle innych krajów, których mieszkańcy na e-zakupy zdecydowanie częściej wybierają godziny wieczorne. Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa […]

Metoda “na koronawirusa”

Sytuacje kryzysowe i społeczny niepokój sprzyjają cyberprzestępcom. Wraz z powszechnym zainteresowaniem rozwijającą się w Chinach epidemią powodowaną przez koronawirusa i międzynarodowymi działaniami na rzecz jej powstrzymania, pojawiły się także nowe metody cyberataków. Wykorzystując zamieszanie i niepewność użytkowników przestępcy rozsyłają phishing z logo Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W wiadomości, która rzekomo ma pochodzić od WHO, znajdują […]

Ruszył Plebiscyt Mobility Trends 2019

Trwa głosowanie na produkty i usługi technologiczne 2019 roku. Do 25 lutego internauci wybiorą 18 laureatów w X edycji plebiscytu Mobility Trends. Producenci najlepszych produktów i usług technologicznych 2019 roku będą walczyć również o nagrody specjalne przyznane przez radę merytoryczną konkursu. Wyniki plebiscytu poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 4 marca 2020 roku w […]

Techcity na Facebooku