Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

29/01/2020

Weryfikacja behawioralna w ING

ING Bank Śląski wdrożył weryfikację behawioralną, czyli usługę polegającą na analizie zachowania klienta podczas korzystania z serwisu transakcyjnego. Utworzony dzięki temu profil użytkownika pozwala na wykrycie oszustwa w przypadku, gdy osoba nieuprawniona podejmie próbę wykonania transakcji.

Weryfikacja behawioralna analizuje interakcje użytkownika z komputerem lub urządzeniem mobilnym. Chodzi o zachowanie, a konkretnie sposób poruszania kursorem myszy, jak również dynamikę korzystania z klawiatury. Podczas tej weryfikacji bank nie sprawdza co robi dany użytkownik, ale w jaki sposób to robi. Nie bada więc tego co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz jak z niej korzysta. Ten zestaw cech pozwala zbudować unikalny, niezwykle trudny do podrobienia profil użytkownika. ING Bank Śląski buduje profil użytkownika tylko po zalogowaniu do Mojego ING i po każdym logowaniu porównuje zachowania. Będą zbierane i analizowane m.in. informacje o tym, jak szybko i często użytkownik klika w poszczególne klawisze na klawiaturze, jak przewija ekran, jak szybko i często klika myszką komputerową oraz jak trzyma urządzenie.

Weryfikacja behawioralna w ING

Bezpieczeństwo w bankowości internetowej jest kluczowe dla klientów, dlatego stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Od kilku tygodni zapraszamy użytkowników Mojego ING, aby wyrazili zgodę na zbieranie danych przez bank, w ramach weryfikacji behawioralnej. Dzięki temu wkrótce będziemy mogli w dodatkowy sposób zabezpieczać wykonywane transakcje oraz dostęp do bankowości internetowej. W ten sposób będziemy przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego INGmówi Tomasz Chmielewski, Główny Ekspert DigitalEcosystem w ING Banku Śląskim.

(ING)


Serwis playnow.pl w nowej odsłonie

PLAY zaprezentował nową odsłonę serwisu PLAY NOW. Już od dziś klienci sieci mogą cieszyć się nie tylko kolejnymi nowościami w szerokiej bibliotece treści na żądanie, ale także bardziej intuicyjnym interfejsem, łatwiejszą obsługą playera oraz wygodnym przewodnikiem po programach. Witryna otrzymała także nową, przejrzystą szatę graficzną. Odsłonięta dziś odświeżona wersja strony www.PLAYNOW – umożliwia jeszcze bardziej […]

Sony Xperia L4 – intensywne wrażenia i elegancki wygląd

Smartfon Xperia L4 jest pierwszym modelem Sony z serii L wyposażonym w 6,2-calowy, panoramiczny wyświetlacz 21:9. Ekran o proporcjach 21:9 nadaje urządzeniu smukłość i doskonale leży w dłoni. Mieści się na nim więcej informacji, co ogranicza potrzebę przewijania. Użytkownik może ponadto używać dwóch aplikacji równocześnie, wyświetlając je w osobnych oknach o dogodnej wielkości. Kolejnym elementem […]

E-zakupy robimy chętnie w pracy

Nawet połowa e-zakupów polskich internautów w 2019 roku została zrealizowana w godzinach pracy – wynika z danych Blue Media. Polacy wyróżniają się pod tym względem na tle innych krajów, których mieszkańcy na e-zakupy zdecydowanie częściej wybierają godziny wieczorne. Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa […]

Techcity na Facebooku