Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

19/02/2020

E-zakupy robimy chętnie w pracy

Nawet połowa e-zakupów polskich internautów w 2019 roku została zrealizowana w godzinach pracy – wynika z danych Blue Media. Polacy wyróżniają się pod tym względem na tle innych krajów, których mieszkańcy na e-zakupy zdecydowanie częściej wybierają godziny wieczorne.

Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa zakupów w sieci jest dokonywana w czasie pracy: 29 proc. w godzinach między 6 a 12, a 35 proc. pomiędzy 12 a 19. Nie jest to bynajmniej zachowanie na świecie powszechne. Według raportu Worldpay Gobal Online Shopper Report, który powstał na podstawie odpowiedzi 19 tysięcy respondentów z pięciu kontynentów, większość osób w czasie pracy ogranicza swoje konsumpcyjne zapędy.

W godzinach przedpołudniowych mieszkańcy krajów, w których przeprowadzono badanie, dokonują zakupów prawie dwa razy rzadziej niż Polacy (16 proc. vs 29 proc.). Również w godzinach popołudniowych chętnych na e-zakupy poza Polską jest mniej, choć różnica nie jest już tak wyraźna jak przed południem (30 proc vs 35 proc.). Dla zagranicznych internautów czas wolny od pracy – między godziną 18 a 24 – jest zdecydowanie najpopularniejszą porą dnia na zakupy.

Analizując zestawienie godzinowe dokonanych transakcji, szybko zauważymy dwa momenty szczytowe w ciągu dnia. Najpopularniejszą porą na zakupy przez internet (wybieraną przez 6 proc. Polaków) jest moment, gdy pierwsze zadania zostaną zrealizowane, a kawa dopita, czyli okolice godziny 11 rano. Drugi moment kulminacyjny przypada na czas po pracy, około godziny 20.

Wbrew pozorom, ulubionym dniami na e-zakupy wcale nie są sobota i niedziela. Piątek również wypada relatywnie słabo. W weekend (w sobotę i niedzielę) dochodzi do 20 proc. transakcji. Najczęściej zakupy są realizowane w poniedziałek. Z każdym kolejnym dniem aż do soboty, liczba transakcji systematycznie spada.

(RED)


Serwis playnow.pl w nowej odsłonie

PLAY zaprezentował nową odsłonę serwisu PLAY NOW. Już od dziś klienci sieci mogą cieszyć się nie tylko kolejnymi nowościami w szerokiej bibliotece treści na żądanie, ale także bardziej intuicyjnym interfejsem, łatwiejszą obsługą playera oraz wygodnym przewodnikiem po programach. Witryna otrzymała także nową, przejrzystą szatę graficzną. Odsłonięta dziś odświeżona wersja strony www.PLAYNOW – umożliwia jeszcze bardziej […]

Sony Xperia L4 – intensywne wrażenia i elegancki wygląd

Smartfon Xperia L4 jest pierwszym modelem Sony z serii L wyposażonym w 6,2-calowy, panoramiczny wyświetlacz 21:9. Ekran o proporcjach 21:9 nadaje urządzeniu smukłość i doskonale leży w dłoni. Mieści się na nim więcej informacji, co ogranicza potrzebę przewijania. Użytkownik może ponadto używać dwóch aplikacji równocześnie, wyświetlając je w osobnych oknach o dogodnej wielkości. Kolejnym elementem […]

E-zakupy robimy chętnie w pracy

Nawet połowa e-zakupów polskich internautów w 2019 roku została zrealizowana w godzinach pracy – wynika z danych Blue Media. Polacy wyróżniają się pod tym względem na tle innych krajów, których mieszkańcy na e-zakupy zdecydowanie częściej wybierają godziny wieczorne. Zakładając, że większość dorosłych Polaków pracuje w godzinach 9-17 lub 8-16, można postawić tezę, że nawet połowa […]

Techcity na Facebooku