30/06/2020

Używanie smartfona mniej szkodliwe od jedzenia steku?

Badanie ConsumerLab firmy Ericsson – w ciągu ostatnich dwóch dekad znacznie wzrosły obawy konsumentów związane z ochroną środowiska. O ekologii myśli już co drugi badany, podczas gdy jeszcze dwadzieścia lat temu 80% nie interesowało się wpływem człowieka na środowisko naturalne. Pomimo wielu pozytywnych zmian nadal nie wiemy, które z codziennych nawyków mają największy wpływ na emisję CO2 i zmiany klimatu. Czy używanie smartfona jest bardziej szkodliwe od regularnego jedzenia wołowiny, a podróżowania na wakacje samolotem gorsze od jazdy samochodem?

Badanie ConsumerLab firmy Ericcsson wskazuje, że większość z nas podejmuje proekologiczne decyzje zakupowe, ale nie zawsze potrafi trafnie wskazać, które z codziennych nawyków mają najbardziej zgubny wpływ na środowisko. Pewne czynności, jak np. codzienne dojazdy do pracy samochodem czy podróż samolotem na wakacje, są przez większość oceniane jako jednoznacznie złe i negatywnie wpływające na zmiany klimatyczne. Jednocześnie, respondentom znacznie trudniej było ocenić faktyczny poziom oddziaływania na środowisko stosowanej diety czy też korzystania ze smartfonów. 84% respondentów nie doceniło wpływu diety na środowisko, podczas gdy około 70% przeceniło wpływ używania smartfonów.

badanie ConsumerLab firmy Ericsson

Nie dla wszystkich jest oczywiste, że korzystanie ze smartfona, może być mniej szkodliwe dla środowiska od jedzenia steka. Wielu konsumentów nie jest świadomych w jaki sposób różnego rodzaju produkty są wytwarzane i jakie obciążenie dla planety kryje się za popularnymi usługami czy czynnościami. Tym samym nie mogą wiedzieć, jaki ślad węglowy zostaje po rocznym korzystaniu ze smartfonu czy regularnych dojazdach do pracy samochodem. Dlatego tak ważna staje się obecnie potrzeba edukacji i współpracy na tym polu wielu osób z różnych środowisk – nauki, biznesu i polityki.tłumaczy Marcin Sugak, ekspert firmy Ericsson.

Jesteśmy świadomi oddziaływania na środowisko, ale czy bierzemy za to odpowiedzialność? W rzeczywistości 8 na 10 konsumentów na świecie uważa, że główna odpowiedzialność za ochronę środowiska spoczywa na władzach krajowych i samorządowych. Dodatkowo 45% z uczestników najnowszego badanie ConsumerLab firmy Ericsson uważa, że regulacje środowiskowe będą miały pozytywny wpływ na przedsiębiorstwa i gospodarkę. Co więcej około 5 na 10 respondentów postrzega również firmy i marki jako kluczowe podmioty odpowiedzialne za ochronę środowiska i oczekuje od nich stosowania praktyk przyjaznych dla środowiska.

Warto zauważyć, że około 70% respondentów dostrzega, że to zbiorowo na obywatelach leży odpowiedzialność za środowisko, przy czym tylko 55% uważa, że odpowiedzialność spoczywa również bezpośrednio na nich. Dodatkowo co czwarty uważa, że działania mające na celu złagodzenie wpływu człowieka na środowisko powinny być zbiorowym wysiłkiem. Wszystkie podmioty państwowe, biznesowe i pozarządowe, a także obywatele powinni przyjąć na siebie tę odpowiedzialność.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Pandemia zwiększyła ryzyko wyłudzenia danych w Internecie

W przypadającym 12 października Dniu Bezpiecznego Komputera, warto zwrócić uwagę, że do 71% wzrósł odsetek użytkowników świadomych grożących im cyberzagrożeń. Nadal jednak nie wszyscy nauczyli się korzystać z rozwagą z dostępu do sieci i mogą paść ofiarą nieuprawnionego wykorzystania ich personaliów. Jeszcze przed wybuchem pandemii dla wielu osób „bycie online” było stanem tak naturalnym, że […]

Udostępnij ten artykuł...

Czym kierować się dobierając etui do smartfona? Podpowiadamy!

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj codzienność bez smartfonów. Trudno także zabezpieczyć nowoczesny sprzęt bez odpowiedniego etui do smartfona. Wysokiej klasy smartfony to przecież niemały wydatek, dlatego rozsądnie jest wraz z zakupem nowego sprzętu pomyśleć o chroniącym go przed uszkodzeniami wyposażeniu. Jakie etui spisują się tutaj najlepiej? Sprawdziliśmy wybrane rozwiązania dedykowane popularnym modelom Etui Samsung Galaxy A52 […]

Udostępnij ten artykuł...

W Polsce działa 51 000 e-sklepów

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tysięcy. Jednak 75% z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. Dużym problemem w e-commerce jest porzucanie koszyków przez klientów – robi tak aż 70 proc. Polaków. Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten […]

Udostępnij ten artykuł...