Blog o gadżetach i technologii. Najnowsze telefony, tablety, laptopy, smartwatche i etui na telefony. Telefon Samsung oraz telefon Microsoft.

10/09/2020

W wakacje nastolatkowie aktywnie korzystali z bankowości

Analitycy Santander Bank Polska przyjrzeli się wakacyjnym wydatkom nastolatków oraz temu, jak korzystają oni z produktów banku. Okazuje się, że statystyczny posiadacz karty Santander Bank Polska w wieku 13-18 lat sięgnął po nią w wakacje 26 razy i wydał łącznie 540 zł. Natomiast w szerszej perspektywie całego roku* nastoletni klienci Banku dokonują ponad pół miliona transakcji zakupowych BLIKIEM, ponad 340 tys. tradycyjnych przelewów i przeciętnie 100 razy (niemal co trzeci dzień), logują się do bankowości mobilnej. To pokazuje, że nastolatkowie intensywnie i na co dzień korzystają z bankowości.

Analiza wakacyjnych wydatków nastolatków, dokonanych kartami Santander Bank Polska wskazuje, że aż 56% wszystkich transakcji realizowanych jest w supermarketach, dyskontach i sklepach spożywczych. W ubiegłe wakacje było to niewiele mniej, bo aż 53%. Na drugim miejscu pod względem liczby transakcji kartami banku dokonanymi przez nastolatków znajduje się gastronomia, a zatem zakupy w barach, restauracjach i popularnych sieciach fast food. Podium natomiast zamykają wydatki na transport.

Jeszcze ciekawiej obraz zakupów nastolatków kształtuje się, gdy przyjrzymy się kwotom tych transakcji. Co trzecią złotówkę osoby w wieku 13-18 lat przeznaczają na zakupy w sklepach spożywczych, dyskontach i supermarketach. 18% stanowią wydatki w barach i restauracjach, a 16% zakupy ubrań i butów. Zatem na jedzenie i ubrania młodzi klienci Santander Bank Polska przeznaczają trzy czwarte swojego budżetu (67%).

– Podczas tegorocznych wakacji (w okresie lipiec-sierpień) statystyczny nastoletni klient naszego banku zapłacił 15 razy za zakupy w sklepach spożywczych i przeznaczył na nie 199 zł. Średnio ponad 6 razy korzystał z barów i restauracji, zostawiając w nich łącznie 124 zł. Przeciętnie trzy razy w ciągu wakacji młodzi klienci zapłacili kartą za zakupy w sklepach z ubraniami i butami, wydając w nich łącznie 187 zł. W porównaniu z ubiegłorocznymi wakacjami młodzi ludzie wydali kartami o 23% więcej w lokalach gastronomicznych oraz o 17% więcej na konfekcję i obuwie. Rok do roku, aż o 57% spadły natomiast średnie kwoty przeznaczane przez nastoletnich użytkowników kart Santander Bank Polska w kategorii podróże – w 2019 roku było to średnio 712 zł, a obecnie 304 zł. Największy spadek wydatków odnotowaliśmy w kategorii opłat za telewizję i platformy streamingowe – aż o 62%. W te wakacje nastolatkowie wydali średnio 43 zł na dostęp do ulubionych filmów i seriali, podczas gdy jeszcze w ubiegłoroczne wakacje było to 115 zł – mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.

Przeczytaj także:   Cyfrowe nośniki pozwolą zmienić miasto w Smart City

Ponadto, jak wskazuje analiza transakcji kartami Santander Bank Polska, w okresie lipiec-sierpień statystyczny nastolatek wydał 121 zł w sklepach sportowych, 77 zł w salonach fryzjerskich i kosmetycznych, 70 zł na transport, 68 zł w drogeriach oraz 64 zł na książki i gazety.

(RED)


Cashback od Goodie czyli jak z zakupów wycisnąć więcej

W czasie kryzysu, rosnącej drożyzny i niepewności na rynku pracy dyscyplina w wydatkach to podstawa. Tak samo, jak szukanie okazji na zaoszczędzenie przysłowiowych paru „groszu”. I nie tylko o promocje chodzi, ale też narzędzia, które pozwolą odzyskać choć część wydawanej przez nas kasy. Jednym z nich jest Goodie, które oferuje tzw. cashback lub jak wolą inni […]

Poradnik zakupowy – jak nie dać się nabrać na pseudo promocje?

Wprawdzie Black Friday 2000 już za nami, ale przed nami Cyber Monday, a potem kolejne świąteczne „promocje”, a po nich zapewne „noworoczne wyprzedaże” itp., itd. „Poradnik zakupowy – jak nie dać się nabrać na pseudo promocje?” potraktujcie więc uniwersalnie. Przeczytaj także:   Orange Spain uruchamia 5G z firmą Ericsson

Świąteczne eventy online

Jesteśmy w szczycie drugiej fali zachorowań na wirusa COVID-19. Mamy kolejne restrykcje i obostrzenia związane z przemieszczaniem, spotykaniem się i organizacją wydarzeń. Przed nami święta i Nowy Rok. Tradycyjnie to okres wzmożonej aktywności także ze strony firm, które organizują spotkania ze swoimi pracownikami i partnerami. Czy świąteczne eventy online zastąpią nam te prawdziwe? Przeczytaj także:   […]

Techcity na Facebooku