10/09/2020

W wakacje nastolatkowie aktywnie korzystali z bankowości

Analitycy Santander Bank Polska przyjrzeli się wakacyjnym wydatkom nastolatków oraz temu, jak korzystają oni z produktów banku. Okazuje się, że statystyczny posiadacz karty SBP w wieku 13-18 lat sięgnął po nią w wakacje 26 razy i wydał łącznie 540 zł. Natomiast w szerszej perspektywie całego roku* nastoletni klienci Banku dokonują ponad pół miliona transakcji zakupowych BLIKIEM, ponad 340 tys. tradycyjnych przelewów i przeciętnie 100 razy (niemal co trzeci dzień), logują się do bankowości mobilnej. To pokazuje, że nastolatkowie intensywnie i na co dzień korzystają z bankowości.

Santander Bank Polska
Santander Bank Polska

Analiza wakacyjnych wydatków nastolatków, dokonanych kartami Santander Bank Polska wskazuje, że aż 56% wszystkich transakcji realizowanych jest w supermarketach, dyskontach i sklepach spożywczych. W ubiegłe wakacje było to niewiele mniej, bo aż 53%. Na drugim miejscu pod względem liczby transakcji kartami banku dokonanymi przez nastolatków znajduje się gastronomia, a zatem zakupy w barach, restauracjach i popularnych sieciach fast food. Podium natomiast zamykają wydatki na transport.

Jeszcze ciekawiej obraz zakupów nastolatków kształtuje się, gdy przyjrzymy się kwotom tych transakcji. Co trzecią złotówkę osoby w wieku 13-18 lat przeznaczają na zakupy w sklepach spożywczych, dyskontach i supermarketach. 18% stanowią wydatki w barach i restauracjach, a 16% zakupy ubrań i butów. Zatem na jedzenie w Catering Kraków i ubrania młodzi klienci Santander Bank Polska przeznaczają trzy czwarte swojego budżetu (67%).

– Podczas tegorocznych wakacji (w okresie lipiec-sierpień) statystyczny nastoletni klient naszego banku zapłacił 15 razy za zakupy w sklepach spożywczych i przeznaczył na nie 199 zł. Średnio ponad 6 razy korzystał z barów i restauracji, zostawiając w nich łącznie 124 zł. Przeciętnie trzy razy w ciągu wakacji młodzi klienci zapłacili kartą za zakupy w sklepach z ubraniami i butami, wydając w nich łącznie 187 zł. W porównaniu z ubiegłorocznymi wakacjami młodzi ludzie wydali kartami o 23% więcej w lokalach gastronomicznych oraz o 17% więcej na konfekcję i obuwie. Rok do roku, aż o 57% spadły natomiast średnie kwoty przeznaczane przez nastoletnich użytkowników kart Santander Bank Polska w kategorii podróże – w 2019 roku było to średnio 712 zł, a obecnie 304 zł. Największy spadek wydatków odnotowaliśmy w kategorii opłat za telewizję i platformy streamingowe – aż o 62%. W te wakacje nastolatkowie wydali średnio 43 zł na dostęp do ulubionych filmów i seriali, podczas gdy jeszcze w ubiegłoroczne wakacje było to 115 zł – mówi Przemysław Chojecki, data scientist w Santander Bank Polska.

Ponadto, jak wskazuje analiza transakcji kartami Santander Bank Polska, w okresie lipiec-sierpień statystyczny nastolatek wydał 121 zł w sklepach sportowych, 77 zł w salonach fryzjerskich i kosmetycznych, 70 zł na transport, 68 zł w drogeriach oraz 64 zł na książki i gazety.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

Pandemia zwiększyła ryzyko wyłudzenia danych w Internecie

W przypadającym 12 października Dniu Bezpiecznego Komputera, warto zwrócić uwagę, że do 71% wzrósł odsetek użytkowników świadomych grożących im cyberzagrożeń. Nadal jednak nie wszyscy nauczyli się korzystać z rozwagą z dostępu do sieci i mogą paść ofiarą nieuprawnionego wykorzystania ich personaliów. Jeszcze przed wybuchem pandemii dla wielu osób „bycie online” było stanem tak naturalnym, że […]

Udostępnij ten artykuł...

Czym kierować się dobierając etui do smartfona? Podpowiadamy!

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj codzienność bez smartfonów. Trudno także zabezpieczyć nowoczesny sprzęt bez odpowiedniego etui do smartfona. Wysokiej klasy smartfony to przecież niemały wydatek, dlatego rozsądnie jest wraz z zakupem nowego sprzętu pomyśleć o chroniącym go przed uszkodzeniami wyposażeniu. Jakie etui spisują się tutaj najlepiej? Sprawdziliśmy wybrane rozwiązania dedykowane popularnym modelom Etui Samsung Galaxy A52 […]

Udostępnij ten artykuł...

W Polsce działa 51 000 e-sklepów

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tysięcy. Jednak 75% z nich znajduje się w złej lub bardzo złej sytuacji finansowej. Dużym problemem w e-commerce jest porzucanie koszyków przez klientów – robi tak aż 70 proc. Polaków. Liczba sklepów internetowych w Polsce niezmiennie rośnie, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten […]

Udostępnij ten artykuł...