16/03/2023

Artykuły Sponsorowane SEO – Ile kosztują i gdzie publikować?

Artykuły Sponsorowane SEO - Ile kosztują i gdzie publikować?

Ile kosztuje publikacja artykułu sponsorowanego?

Nasza oferta jest dla firm tworzących content marketing oraz Agencji SEO. Oferujemy artykuły sponsorowane SEO dla każdej branży – cena już od 150 zł netto (wystawiamy faktury VAT). Zapytania kierujcie na adres: reklama@techcity.pl

Artykuły sponsorowane SEO to świetna opcja na dotarcie z przekazem marki do nowych odbiorców. To dobra alternatywa dla klasycznych, płatnych reklam, których koszty i efektywność pozostawiają wiele do życzenia. Linki z artykułów sponsorowanych biorą udział w pozycjonowaniu najlepszych serwisów. Ten „subtelny” przekaz reklamowy jest wciąż lepiej przyswajalny przez odbiorców niż tradycyjne reklamy, na które wszyscy jesteśmy już bardzo odporni. Treści sponsorowane to przede wszystkim jedna z najefektywniejszych form reklamy w sieci. 

  • Artykuły sponsorowane pod działania SEO w Techcity.pl to dowolna ilość zdjęć i linków „dofollow” w tekście.
  • Nasze artykuły pod działania SEO to skuteczny link building.
  • Dbamy, aby każdy tekst był jak najbardziej przyjazny wyszukiwarkom internetowym.
  • Nigdy nie usuwamy artykułów sponsorowanych z naszej bazy tekstów.

Czym są artykuły sponsorowane SEO?

Są postrzegane jako bardziej wiarygodne niż inne formy reklamy, ponieważ nie mają wyraźnie promocyjnego charakteru i przypominają treści redakcyjne. Marketerzy na całym świecie postrzegają content sponsorowany jako skuteczny sposób dotarcia do konsumentów.

Dzięki nim można bezpośrednio kontrolować przekaz wokół produktu czy usługi. Trzeba jednak wyraźnie podkreślić, że artykuł sponsorowany nie może oszukiwać. Nie mogą być ukrytą reklamą, wprowadzającą w błąd.

Czym są artykuły sponsorowane SEO?

  • Marketing online w postaci płatnego artykułu sponsorowanego pozwala nie tylko dostosować się do grupy odbiorców, ale także dzięki linkom w nim zawartym śledzić ich poczynania w naszym serwisie. 
  • Np. artykuły w przeciwieństwie do np. banerów, pozostają w sieci na bardzo długo.
  • Niskie koszty, co dla każdego przedsiębiorcy jest dziś super istotne.
  • Artykuły promocyjne sprawiają, że Twoja marka staje się wiarygodna i godna zaufania dzięki umieszczeniu obok materiałów, które odbiorca lubi.
  • Takie artykuły sponsorowane SEO nie przeszkadzają odbiorcom w korzystaniu z serwisów.
  • Linki w artykułach sponsorowanych są silnym elementem SEO Twojej firmy.

Gdzie publikować artykuły sponsorowane SEO? Przykłady:

Artykuły Sponsorowane pod pozycjonowanie

Jak napisać skuteczne artykuły sponsorowane SEO?

Artykuły sponsorowane powinny sprawiać wrażenie klasycznych treści informacyjnych. Ważne, aby czytelnik czuł, że artykuły są naturalnym przekazem dziennikarskim i nie pochodzą z działu sprzedaży.

Pamiętajcie, takie artykuły mają pomóc dotrzeć do odbiorców w sposób nieinwazyjny. W treściach sponsorowanych nie chodzi o bezpośrednią sprzedaż, tylko o budowanie świadomości marki. Chodzi o budowanie relacji z potencjalnymi lub obecnymi klientami. Nikt nie lubi informacji handlowych. Wszyscy lubimy ciekawe, praktyczne historie.

Czego należy unikać tworząc sponsorowane artykuły? Lokowanie produktu musi być naturalne, prawdziwe i szczerze. Jeśli wygląda na wymuszone, niejasne i nietypowe traci swoją rolę. Ważne, aby treść nie skupiała się tylko na konkretnej usłudze lub produkcie, ani na tym, jakie są jego zalety i cechy. Jeśli pójdziemy tą drogą, to mamy gotowy niewypał.

Tekst sponsorowany SEO powinien być klarowne dawać odbiorcom wrażenie, że zdobyli jakąś wiedzę, a nie tylko zostali wystawieni na działanie reklamy. Poza tym, użyte zdjęcia powinny być wysokiej jakości. Trzeba unikać powtarzania pewnych fraz, słów kluczowych i hashtagów. To automatycznie da wrażenie ukrytej reklamy.

Artykuły sponsorowane SEO nie oznaczają treści niskiej jakości – wręcz przeciwnie. Warto napisać dobry artykuł. Jeśli treść sponsorowana nie jest treścią wysokiej jakości, nie ma co liczyć na zaangażowanie. Jeśli czytelnik będzie miał „wrażenie” reklamy, to nie kupi tego przekazu. Firmy mają dostęp do całkiem fajnych zasobów i danych. Jeśli wykorzystają je do stworzenia treści sponsorowanych o wysokim standardzie, to przyciągną więcej uwagi i będą efektywne jako narzędzie marketingowe.

Co to jest artykuł sponsorowany?

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to jest tekst promocyjny, który łączymy z kampanią reklamową prowadzoną przez jednego z partnerów reklamowych. Artykuły sponsorowane często wyglądają bardziej naturalnie niż tradycyjne reklamy, które można zobaczyć na stronach internetowych lub innych mediach. Często firmy zamieszczają artykuły w swoich postach w mediach społecznościowych, jeśli chcą rozszerzyć swój zasięg na nowych odbiorców, a osoby prywatne chcą zwiększyć swoją wiarygodność.

Takie artykuły są rodzajem płatnej reklamy w ramach współpracy z blogami, gazetami, kanałami YouTube lub innymi serwisami, aby opublikować treści sponsorowane. W przeciwieństwie do tradycyjnych reklam, które często są natrętne, artykuły sponsorowane SEO są bardziej organiczne, ponieważ wyglądają jak zwykłe treści redakcyjne i sponsorowane.

Czym jest SEO?

SEO to grupa działań polegająca na ulepszaniu twojej strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wyszukiwarkach internetowych. Widoczność twojej pozycjonowanej strony internetowej mierzy się przez umieszczenie witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Firmy zawsze walczą o pierwszą stronę w Google, gdzie najprawdopodobniej przyciągną najwięcej uwagi.

Proces ten ma na celu zwiększenie organicznych wyników wyszukiwania firmy, kierując organiczny ruch wyszukiwania do witryny. Dzięki temu marketerzy danych mogą rozróżnić ruchu na stronie, który przychodzi na stronę z innych kanałów – takich jak płatne wyszukiwanie, media społecznościowe, polecenia i bezpośredni – od organicznego ruchu z wyszukiwania.

Organiczny ruch związany z wyszukiwaniem jest zazwyczaj ruchem o wyższej jakości, ponieważ użytkownicy aktywnie poszukują konkretnego tematu, produktu lub usługi, dla których dana witryna może zająć miejsce w rankingu. Jeśli użytkownik znajdzie tę stronę za pośrednictwem wyszukiwarki, może to prowadzić do lepszego zaangażowania marki (słowa kluczowe).

Firmy często szukają najkrótszej ścieżki w kierunku idealnych wyników przy najmniejszym wysiłku, ale SEO wymaga wielu działań i czasu. Nie ma strategii SEO, w której można coś zmienić dzisiaj z oczekiwaniem wyraźnych rezultatów jutro. SEO to projekt długoterminowy, z codziennymi działaniami i ciągłą aktywnością. Pomagają w tym wysokiej jakości artykuły sponsorowane.

Czym jest pozycjonowanie?

Frazy do pozycjonowania – jak najlepiej je dobierać?

Niezależnie czy właściciel strony sam zajmuje się jej pozycjonowaniem czy zleca to wyspecjalizowanej agencji, powinien poświęcić chwilę na zastanowienie się nad celami, jakie chce osiągnąć. Jeśli jest to wyłącznie budowanie świadomości marki wśród grup docelowych, może zdecydować się na bardziej ogólne frazy do pozycjonowania związane z branżą. Oczywiście w ramach której prowadzona jest działalność.

Tzw. money keywords to zazwyczaj wąski zbiór niezbyt rozbudowanych słów kluczowych, których głównym zadaniem jest zwiększanie ruchu na stronie. Niekoniecznie natomiast mogą przyczynić się one do wzrostu sprzedaży. Przykładem może być np. pozycjonowanie sklepu na bardzo szerokie hasło „AGD”, które zbuduje jego wizerunek odpowiedniego miejsca do nabywania tego rodzaju sprzętu.

Dobór frazy związanej z reputacją marki

Z kolei fraza zawierająca np. nazwę określonego modelu pralki, mimo generowania mniejszego ruchu na stronie, może być skuteczniejsza jeśli nadrzędnym celem jest sprzedaż. Użytkownik, który szuka konkretnego produktu, od razu trafia na podstronę gdzie się on znajduje i prawdopodobnie sfinalizuje transakcję. W strategii tzw. długiego ogona duża liczba haseł niszowych, pomimo znikomej popularności każdego z nich, może wygenerować wysoką sprzedaż. „Long tail” nadaje się głównie do pozycjonowania sklepów internetowych z szeroką ofertą produktów, serwisów stanowiących bazę wiedzy, narzędzi online (SaaS). A także portali, w których treść generowana jest głównie przez użytkowników.

W doborze fraz warto również uwzględnić hasła związane z reputacją marki lub produktu, takie jak „nazwa firmy opinie”. Trzeba postarać się, aby po wpisaniu tych haseł pokazały się pozytywne informacje. Zgodnie z jedną z nowych koncepcji marketingowych ZMOT (Zero Moment Of Truth), użytkownik po podjęciu wstępnej decyzji o skorzystaniu z usług danej firmy bądź nabyciu danego produktu, przed samą finalizacją transakcji szuka jeszcze w Internecie opinii. I dopiero na ich podstawie podejmuje decyzję ostateczną.

W jaki sposób zatem dobierać frazy do pozycjonowania?

Frazy do pozycjonowania powinny dokładnie opisywać tematykę pozycjonowanej strony oraz informacje lub produkty na niej zawarte. Słowa warto podzielić pod kątem przydatności na takie, które muszą, powinny lub mogą być wykorzystane. W wyborze pomocne są takie narzędzia jak Google AdWords Keyword Tool, które umożliwiają analizę słów pod kątem ich skuteczności, popularności i konkurencyjności.

Dzięki temu można wybrać taką frazę, która wykazuje tendencje zwyżkowe, a z której inne firmy jeszcze nie korzystają. Pomóc może Google Analitics w połączeniu z Google Webmaster Tools. Rozwiązanie pozwala uzyskać obraz ruchu sieciowego i sprawdzić za pomocą jakich fraz Internauci wchodzą na stronę. Po takiej analizie można skorzystać z darmowych programów miksujących wybrane słowa kluczowe.

Śledzenie konkurencji

W przypadku, gdy firma działa na rynku lokalnym, należy uwzględnić informację o jej lokalizacji, która skieruje na stronę użytkowników z danego regionu, zainteresowanych usługą lub produktem. Warto również śledzić działania konkurencji i w razie potrzeby rozszerzać listę fraz.

Należy pamiętać, że to jak dobrane zostaną słowa kluczowe dla witryny wpłynie na jej pozycjonowanie. Finalnie może przyczynić się do sukcesu lub porażki firmy. Warto zatem poświęcić temu zagadnieniu kilka chwil, by po kilku miesiącach nie ponosić konsekwencji źle wypozycjonowanej strony.

Artykuły sponsorowane SEO elementem link buildingu

Link building jest ważnym filarem każdej strategii SEO. Google ocenia linki, aby zrozumieć jakość i znaczenie strony, a w konsekwencji, czy zasługuje ona na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Link building polega na budowaniu sieci linków na stronach, aby pokazać Google swoją „siłę”. Linki mogą być zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne.

Linki zewnętrzne pokazują Google popularność i „autorytet” witryny na rynku. Wyszukiwarka bada linki prowadzące do witryny, aby sprawdzić, jak często jest ona cytowana i jaka jest jakość tych odniesień. Im więcej linków otrzymanych z godnych zaufania i popularnych witryn, tym Google uznaje witrynę za bardziej istotną w swojej dziedzinie.

Wszystkie te elementy wpływają na indeksowanie i ranking strony, do której prowadzi link. Ale link building obejmuje również linki wewnętrzne, te zawarte na stronach witryny. Mogą one kierować na strony w witrynie lub poza nią.

Ceny artykułów sponsorowanych
  • Artykuły sponsorowane należy dostarczyć przez reklamodawcę lub przygotowany przez naszą redakcję.
  • Każdy tego typu tekst, który przygotujemy pod kątem SEO, content marketingu i z najwyższej jakości treścią.
  • Zaletą artykułów sponsorowanych jest dowolna ilość linków (dofollow) oraz zdjęć, które możecie zamieścić w contencie. Publikacja artykułu sponsorowanego obejmuje też nasze kanały social media.
  • Po zakończeniu emisji artykułu sponsorowanego, pozostaje on w naszym serwisie i można je znaleźć w tekstach archiwalnych. Artykuły mają niezmieniony adres URL. Dzięki temu reklamodawca zyskuje dodatkowy efekt SEO.
Techcity.pl ma 15 lat

Blog Techcity.pl istnieje od 15 lat. Piszemy tutaj głównie o nowych i ciekawych e-gadżetach oraz akcesoriach komputerowych. Publikujemy m.in. recenzje/artykuły nowych tabletów, myszy, ultrabooków, smartfonów, kart dźwiękowych, zestawów kina domowego. Wydawcy serwisu poszukują w świecie nowych technologii rzeczy praktycznych oraz wartościowych. Codzienna dawka informacji z branży e-biznesowej i e-rozrywki. Oferujemy indywidualne podejście do każdego projektu oraz nienachalne, ale skuteczne formy reklamy. Przekonaj się, że warto z nami współpracować!

Zapoznaj się z naszą ofertą „Artykuły sponsorowane”. To wyjątkowo korzystna, prosta, a zarazem bardzo skuteczna możliwość reklamy oraz pozycjonowanie usług i produktów. Artykuły sponsorowane zwiększają świadomość i zaufanie do marki. Niezależnie od tego, czy Twoja firma jest duża, czy mała, znajdziesz wiele możliwości dla materiałów sponsorowanych. Treści sponsorowane pozwalają na dotarcie do nowych odbiorców i zdobycie zaufania potencjalnego klienta. Rekomendacja influencera może być pomocne w zbudowaniu zaufania, które konsumenci potrzebują, aby dokonać konwersji do sprzedaży, pomaga w tym SEO.

Treści sponsorowane gwarantują dotarcie do czytelnika

Artykuł sponsorowany gwarantuje dotarcie do czytelnika

Stawiamy przede wszystkim na reklamę dobrze dopasowaną do kontekstu i naturalną. Zdecydowanie bliżej nam do reklamy natywnej niż do agresywnych i nachalnych form display. I właśnie taką współpracę oferujemy w naszych „Artykułach sponsorowanych”.

Artykuły sponsorowane SEO gwarantują doskonałe dotarcie do czytelnika.  Na głównej stronie, na samej górze, wśród jednego z dwóch polecanych w danym dniu tekstów. W zależności od wybranego pakietu cenowego jest widoczny przez 24 godziny albo dłużej.

Po zakończeniu emisji, artykuły nadal pozostają w naszym serwisie i można je znaleźć w tekstach archiwalnych! Nie usuwamy tekstów reklamowych jak niektórzy wydawcy i gwarantujemy niezmieniony adres URL tekstu. Dlatego reklamodawca zyskuje dodatkowy efekt SEO.

Jak to się zaczęło?

Artykuły sponsorowane zaczęły się od oper mydlanych w latach 20. XX wieku. W tym czasie królowało radio. Stacje radiowe tworzyły programy, które opowiadały historie. Produkcja i dystrybucja treści była kosztowna, więc stacje radiowe zwróciły się do producentów art. gospodarstwa domowego z prośbą o sponsorowanie.

„Procter and Gamble” był pierwszym, który skorzystał z możliwości sponsorowanych treści. Zaczęli reklamować w radiu swój proszek do prania. Ponieważ audycje były popularne, skojarzono je z mydłem i stały się „operami mydlanymi”. Teksty sponsorowane mogą pojawiać się jako dobry artykuł sponsorowany, infografiki i treści w mediach społecznościowych, takie jak filmy na YouTube i posty w mediach społecznościowych. Marki będą sponsorować influencerów lub inne firmy, aby zamieszczać posty o swoich produktachczy usługach.

Sponsorowane artykuły to reklama, która nie wygląda jak reklama. Czuje się jak naturalna część twojej strony. Firmy korzystają z treści sponsorowanych, ponieważ są bardziej jak rekomendacja od przyjaciela. Buduje zaufanie do Twojej marki i zapewnia wartość dla czytelnika oraz jego punktu widzenia.

Regulamin usługi

1) Usługa „Artykuły sponsorowane SEO” polega na publikacji materiałów promocyjnych na stronie głównej blog Techcity.pl wśród jednego z dwóch polecanych artykułów sponsorowanych w danym dniu.
2) Artykuły sponsorowane SEO wysyłamy na adres redakcja@techcity.pl w formacie .doc, a zdjęcia lub grafika w formacie .jpg lub .png. W tytule maila należy wpisać „Artykuł sponsorowany”, a w treści zaznaczyć jaki pakiet zostaje wybrany oraz propozycje daty emisji. W odpowiedzi Zamawiający otrzyma potwierdzenie przyjęcia zlecenia, konkretne daty emisji oraz fakturę proforma, po której opłaceniu usługa zostanie zrealizowana. 
3) Opublikowane artykuły będą zbliżone wizualnie do przesłanego z uwzględnieniem takich parametrów jak rozmieszczenie grafiki, nagłówków, pogrubienia tekstów oraz linków (przy czym liczba linków zależy od wybranego wariantu publikacji zgodnie z cennikiem).
4) Czcionki oraz kolorystyka będzie taka sama jak publikowanych materiałów redakcyjnych.
5) Wpis oznaczymy jako „Artykuł sponsorowany” na końcu wpisu.
6) Za ewentualne naruszenia prawa lub dóbr osób i firm trzecich, jakie mogą spowodować ww artykuły odpowiedzialność ponosi Zleceniodawca.

Autor: Marcin Majerek