28/11/2014

Black Friday w Polsce (jeszcze) nie działa

Czy w tym roku Polacy wybiorą się w ostatni piątek listopada na „szalone zakupy” w sieci? Z analizy firmy Gemius wynika, że w zeszłym roku tego dnia ruch na stronach e-sklepów nie wzrósł.

W Stanach Zjednoczonych ostatni piątek listopada otwiera sezon gwiazdkowych zakupów. Tego dnia wiele sklepów oferuje znaczne rabaty, które przyciągają prawdziwe tłumy klientów. Utrzymanie porządku podczas zakupowego szaleństwa było sporym wyzwaniem dla stróżów prawa. Z tego względu zaczęli oni ten dzień nazywać Black Friday, czyli Czarny Piątek. Określenie to upowszechniło się w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Obecnie w Black Friday amerykańskie e-sklepy również starają się zachęcić do swojej oferty jak największą liczbę kupujących. Czy polscy internauci także podchwycili ten trend? Gemius postanowił to sprawdzić.

Analitycy przyjrzeli się aktywności internautów w e-sklepach w dniu, na który w ubiegłym roku przypadł Black Friday (29 listopada 2013 roku). Porównali ten dzień do wszystkich dni w analizowanym miesiącu. Okazuje się, że w Czarny Piątek e-konsumenci wykonali 3,26 proc. wszystkich wizyt w sieci wykonanych na stronach e-sklepów w listopadzie. Podczas gdy średnia dzienna dla całego listopada 2013 roku wynosi 3,33 proc.

Black Friday w Polsce (jeszcze) nie działa

Wydaje się, że próba przeniesienia Black Friday do Polski to tylko jeden ze sposobów na przyciągniecie klientów. Jeżeli działanie to nie będzie poparte zorganizowaną akcją marketingową wśród polskich sklepów internetowych, np. darmową dostawą czy specjalnymi rabatami, to nie ma powodów, żeby Polacy tego dnia kupowali więcejwyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert e-commerce firmy Gemius.

(RED/Gemius)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Dalmierz laserowy Nikon COOLSHOT - prosto do celu

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...