27/04/2009

Miliardowa aplikacja pobrana z App Store

Pobrano miliardową aplikację z App Store, internetowego sklepu Apple z oprogramowaniem dla iPoda touch i iPhone’a. Tym samym e-sklep Apple jest najdynamiczniej rozwijającą się platformą e-commerce w historii. Co najbardziej zadziwiające, pułap miliarda pobranych programów osiągnięto w ciągu niecałych 10 miesięcy od chwili uruchomienia sklepu.

App Store wystartował oficjalnie 11 lipca 2008 roku. W ciągu tych 287 dni funkcjonowania (do 23.04.2009) użytkownicy iPodów touch oraz telefonów iPhone pobrali ponad miliard aplikacji co daje średnią liczbę blisko 3,5 miliona pobrań dziennie. – Miliard pobrań w niecały rok to ogromny sukces i doskonała prognoza na przyszłość, zwłaszcza przy dynamicznie rosnącej liczbie dostępnych gier i aplikacji – przekonuje Paweł Małecki, Product Manager odpowiedzialny za iPody w iSource S.A.

Skalę sukcesu najlepiej obrazuje porównanie z muzycznym sklepem iTunes Store (iTS), także należącym do Apple. iTS, który rozpoczął sprzedaż 28 kwietnia 2003 roku, pomimo szybkiego rozwoju, doczekał się miliarda pobranych piosenek dopiero w lutym 2006, czyli po blisko 3 latach od startu. Jednak podwojenie tej liczby do 2 miliardów nastąpiło już w niecały rok później w styczniu 2007. Zdaniem Pawła Małeckiego, podobny los czeka App Store. – Aplikacja numer 1 miliard, będzie  krokiem milowym, po którym nastąpi jeszcze większe przyspieszenie – mówi Małecki.

Wraz z liczbą pobrań rośnie także liczba dostępnych aplikacji. Obecnie klienci App Store mogą wybierać spośród ponad 25 000 aplikacji, w tym także wielu darmowych. Dynamicznie rosnąca liczba programów oraz zainteresowanie mobilną platformą Apple ze strony takich gigantów przemysłu elektronicznej rozrywki jak Electronic Arts czy Sega zdają się potwierdzać tezę o świetlanej przyszłości stojącej zarówno przed App Store jak i mobilnymi urządzeniami z logo nadgryzionego jabłka na obudowie.

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   BenQ U102- premiera netbooka z matrycą LED i Windows XP

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...