29/07/2015

Panda 4.2 nadchodzi – kolejne zmiany w Google

W kwietniu tego roku Google postanowił faworyzować strony dostosowane do urządzeń mobilnych, a w ostatnich dniach oficjalnie ogłosił wdrożenie nowej wersji Pandy – ważnego mechanizmu filtrującego „śmieciowe” treści w wynikach wyszukiwania. Co ta zmiana oznacza dla biznesu?

Wszelkie zmiany wprowadzane w Google wzbudzają duże zamieszanie wśród przedstawicieli biznesu. Tym bardziej, że dla wielu z nich spadek statystyk odwiedzin witryny czy też słabsza pozycja w wynikach wyszukiwania może oznaczać realne straty w postaci niższej sprzedaży czy też osłabionej promocji. Zmiany mogą prowadzić jednak także do pozytywnych efektów – jeśli firmy uważnie śledzą kolejne kroki Google i elastycznie na nie reagują. 22 lipca tego roku Google przekazało oficjalnie wiadomość o wdrożeniu nowej wersji mechanizmu Panda. Algorytm został jednak wprowadzony bez zapowiedzi już kilka dni wcześniej.

Panda 4.2 przynosi istotne zmiany dla właścicieli stron internetowych. Mechanizm, poprzednio aktualizowany prawie 10 miesięcy temu, zajmuje się analizą witryn pod względem znajdujących się na nich treści. Zjawiskami, które wykrywa Panda, są m.in. duplikowanie treści, zbytnie nasycenie słowami kluczowymi, a przy współwystępowaniu z innymi czynnikami – także zbyt mała lub zbyt duża ilość tekstu.

Mechanizm Panda pomaga Google eliminować to zjawisko, a co za tym idzie – dbać o jakość stron pojawiających się na pierwszej stronie wyszukiwania. Wychodząc z założenia, że treści na zdecydowanej większości stron są wprowadzane w dobrej wierze, firmy powinny przede wszystkim stale monitorować, czy zawartość ich witryn zgodna jest z polityką treści Google. Jeśli tak nie jest, powinny szybko reagować.komentuje Sonia Dynarska, specjalistka ds. SEM/SEO w MakoLab S.A.

22 lipca tego roku Google przekazało oficjalnie wiadomość o wdrożeniu nowej wersji mechanizmu Panda

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Denon: nowy mini-system Blu-ray D-X1000BD

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...