20/09/2017

Premiera filmu w tym samym czasie w kinach i na CDA Premium

Filmy zazwyczaj mają premiery w kinach, a dopiero potem trafiają w inne miejsca, na przykład do serwisów VOD. Nie tym razem. Film „2 noce do rana” będzie miał 22 września niecodzienną, podwójną premierę: w kinach i w serwisie CDA Premium.

„2 noce do rana” to fińsko-litewski dramat. Caroline, francuska architektka, i Jaakko, di- dżej z Finlandii, spotykają się w Wilnie, gdzie ona załatwia interesy, a on ma zagrać kon- cert. Spędzają razem noc, ale przypadkowa przygoda przeradza się w coś więcej, gdy chmura wulkanicznych popiołów zasłanie niebo i sprawia, że wszystko loty zostają odwołane. Film był pokazywany na festiwalach w Brukseli, Edynburgu, Montrealu (otrzymał nagrodę dla najlepszego reżysera), czy Valladolid (nagroda dla najlepszego filmu).

2-noce-do-rana-plakat-sks_maly

Fakt, że film będzie można w tym samym czasie zobaczyć w kinach, jak i w serwisie VOD jest dość zaskakujący, ale jest to efekt współpracy CDA i dystrybutora obrazu, firmy Spectator. Jak podkreślają w komunikacie obie strony, rozwój rynku VOD nie musi być zagrożeniem dla kin, wręcz przeciwnie.

I to wydaje się mieć sens. Kinomani pójdą nie tylko „na film”, ale także, a może zwłaszcza „do kina”. Ci, którzy nie mogą, nie mają czasu lub zwyczajnie nie chcą, mogą zostać w domu i zobaczyć film na ekranie telewizora lub komputera. W komunikacie prasowym, zarówno przedstawiciel jednej, jak i drugiej strony zwraca uwagę, że takie podejście ma pomóc w walce z… piractwem.

CDA Premium

W tym momencie wiele osób może się uśmiechnąć, bo CDA do tej pory kojarzone było głównie z nielegalnymi filmami. Wydaje się jednak, że firma zrobiła bardzo dużo, by zmienić tą sytuacje. Jak pisze Rzeczpospolita „Samo CDA.pl też nie jest już takie, jak było” – firma współpracuje z dystrybutorami, udostępnia narzędzia do samodzielnego kasowania nielegalnych treści i sama reaguje bardzo szybko na wszelkie zgłoszenia. A projekt CDA Premium, gdzie można zobaczyć tylko legalne filmy, rozwija się doskonale. Wg informacji Rzeczpospolitej korzysta z niego ponad 80 tys. osób miesięcznie (osoby płacące abonament), co czyni CDA jednym z najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce. Co ciekawe, nikt z konkurencji nie chciał ani tego komentować, ani podać własnych wyników (inf. Rzeczpospolita).

Przeczytaj także:   TRANSCEND JetFlash 530 - dla aktywnych

Jak widać na przykładzie „2 noce do rana” bliska współpraca dystrybutorów i serwisów VOD jest możliwa. Widzowie na pewno na tym zyskują.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...