15/12/2014

Przepowiadanie przyszłości u wróżki i na Twitterze

Przepowiadanie przyszłości już niedługo przestanie być domeną tylko horoskopów i wróżek. Naukowcy pracują nad rozwiązaniami, które analizując powszechnie dostępne dane będą w stanie prognozować indywidualne ludzkie zachowania nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem. Jest to rozwiązanie, które wykorzysta informacje pochodzące z odbiorników GPS i…Twittera.

Naukowcy z Uniwersytetu Binghamton i ośrodka badawczego Xerox Palo Alto Research Center (PARC) przeanalizowali 500 milionów tweetów w celu stworzenia algorytmów, które nie tylko potrafią zobrazować dynamikę codziennych działań ludzi, ale są w stanie prognozować ich indywidualne zachowania. Badacze wykorzystali zjawisko sztucznej sieci neuronowej. Używając algorytmów bazujących na kontekstach, takich jak te które opracowały Uniwersytet Binghamton oraz PARC, technologia jest w stanie przewidzieć, jakie plany ma autor tweeta. Do analizy wykorzystywane są podstawowe informacje, które dostarczają sami użytkownicy, tj. godzina i miejsce, z którego osoba tweetuje. Prognozy, przewidujące zachowania z 3-4 godzinnym wyprzedzeniem, sprawdzają się nawet w 90 proc. Algorytm może już niedługo znaleźć powszechne zastosowanie. Na całym świecie z Twittera korzysta 271 milionów aktywnych użytkowników. W Polsce liczba ta sukcesywnie rośnie i pod koniec 2013 roku wynosiła prawie 2,8 miliona.

Przepowiadanie przyszłości u wróżki i na Twitterze

PRZYSZŁOŚĆ ZLOKALIZOWANA SATELITARNIE
Nowoczesne algorytmy przewidujące przyszłość potrafią pracować również z anonimowymi danymi. W przypadku analizy prawdziwych informacji, system dostarcza nawet 60 proc. przydatnych prognoz. Aby przewidywania były bardziej dokładne, informacje znajdujące się w mediach społecznościowych można dodatkowo skonkretyzować i uzupełnić o dane pochodzące m.in z odbiorników GPS. Podobnie jak w przypadku tweetów, punkty lokalizacyjne gromadzi się w duże zbiory danych, a ich analiza pozwala na stworzenie przydatnych prognoz. Ten mechanizm wykorzystuje m.in. system ADAS (Advanced Driver Assistance System), który na podstawie informacji o lokalizacji samochodów pozwoli przewidzieć groźne zakręty, załamania pogody oraz niebezpieczeństwa, które powstały na drodze.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Nowy iPhone zrewolucjonizuje płatności

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...