13/07/2009

Jakimi gadżetami pochwalą się Polacy na plaży?

Zaczęły się wakacje. Wielu z nas wyjedzie na letni odpoczynek nad morze, w góry lub jeziora. Spakujemy przed wyjazdem wszystkie potrzebne rzeczy, ale również  nie zapomnimy o różnych elektronicznych gadżetach, z którymi nie potrafimy się rozstać. Przedmioty te zapewniają nam łączność ze światem, lokalizują nasze położenie lub odtwarzają muzykę z obrazem. Nie rzadko są to rzeczy wyjątkowe i oryginalne, a posiadanie ich jest zgodne obowiązującą modą lub stylem życia.

Acxiom postawił sprawdzić jakimi gadżetami pochwalą się Polacy na urlopie. W tym celu wybrano próbę 27 tysięcy respondentów – internautów, którym zadano pytanie, czy są zainteresowani ofertą na wybraną elektroniczną nowość.

Największym zainteresowaniem cieszył się telefon komórkowy z dotykowym interfejsem – iPhone. Aż co trzeci badany (34,6%) chciałby otrzymać ofertę na to innowacyjne, proste i intuicyjne urządzenie.

iPhone

Nieco mniej osób  – 30,7%  deklarowało chęć otrzymania oferty na przenośny komputer z dotykowym ekranem obsługiwanych rysikiem, czyli Palmtop.  Dzięki małemu rozmiarowi na pewno zmieściłby się w każdej plażowej torbie.

Podobny odsetek respondentów (30,3%) wyraziło chęć posiadania odbiornika do nawigacji satelitarnej – GPS, z którym nikt by się nie zgubił na wakacyjnym szlaku.

Co czwarty internauta (26,3%) przejawił zainteresowanie posiadaniem przenośnego odtwarzacza dźwięku i obrazu MP3/MP4, aby umilić sobie na przykład dłuższą  podróż .

obrazek-31

Najmniejszym zainteresowaniem w porównaniu do wymienionych  już urządzeń  cieszył się telefon komórkowy – tzw. smartphone: BlackBerry, dzięki któremu łatwiejsza jest obsługa e-maili. Propozycję jego zakupu chętnie otrzymałoby 22,1% badanych.

Podsumowując należy zauważyć, że zainteresowanie wymienionymi elektronicznymi nowościami utrzymane jest na wysokim poziomie. Stąd wysoce prawdopodobne jest, że będąc na urlopie rzeczywiście zauważymy rodaków – internautów z tymi przedmiotami. Zapewne dzieje się tak, ponieważ wśród analizowanych użytkowników internetu, w porównaniu do populacji, szczególnie dobrze reprezentowani są ludzi młodzi do 29 roku życia, a także trzydziestolatkowie oraz w ogóle  osoby z wykształceniem średnim lub wyższym. Biorąc także pod uwagę ogół społeczeństwa, zdecydowanie mniej jest w tym gronie pracowników fizycznych, a więcej studentów i specjalistów z nadreprezentacją dochodów gospodarstwa domowego 2200+ PLN.

Autor/Redaktor publikacji

A.K.