08/08/2013

Jerzy Szulwic pokieruje rozwojem nowych mediów w PMPG

Jerzy Szulwic objął nowoutworzone stanowisko R&D Managera w Platformie Mediowej Point Group. Będzie odpowiadał za tematy związane z rozwojem i wdrażaniem nowych technologii w segmencie mediów.

jerzy-szulwicSzulwic przejmie nadzór nad działem IT w wydawnictwie oraz nad rozwojem serwisów internetowych. Do tej pory działy te podlegały dyrektorowi wydawniczemu. Ponadto w zakresie odpowiedzialności Szulwica znajdzie się poszukiwanie i wdrażanie nowych technologii do dystrybucji treści w obszarze web, web mobile, tablety oraz integracja z serwisami społecznościowymi.

Głównymi serwisami internetowymi w portfolio PMPG są obecnie serwisy związane z tytułami WPROST (www.wprost.pl) oraz „Do Rzeczy” (www.dorzeczy.pl). Serwis Wprost.pl, który w ubiegłym roku przeszedł gruntowną przebudowę, jest liderem rynku w segmencie z serwisów internetowych tygodników opinii. Notuje prawie 1,6 mln unikalnych użytkowników i ok. 6,5 mln odsłon miesięcznie. Obecnie trwają testy mobilnej wersji serwisu, w całości przygotowanej przez dział IT PMPG. Od niedawna Wprost.pl jest również dostępne w wersji dźwiękowej w serwisie Audioteka.pl.

Jerzy Szulwic jest praktykiem rynku prasowego, twórcą wielu udanych projektów wydawniczych. Doświadczenie zdobywał m.in. w wydawnictwie Hearst Marquard Publishing (Cosmopolitan) oraz w Wydawnictwie Bauer. W latach 1998- 2009 jako dyrektor wydawniczy i wiceprezes brał udział w rozwoju trzech segmentów prasy, wprowadzał nowe tytuły i rozwijał istniejące. Obecnie specjalizuje się w opracowywaniu strategii i doradzaniu w dziedzinie nowych mediów, elektronicznej dystrybucji kontentu (wydawcy prasowi, portale, ebooki), nowych modeli biznesowych dla mediów. Od lutego 2013 r. Jerzy Szulwic jest członkiem Rady Nadzorczej AWR „Wprost” Sp. z o.o.

(RED)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek