08/06/2009

Netbooki podbijają rynek

Zainteresowanie netbookami wzrosło w porównaniu z początkiem roku o 203% – wykazują dane internetowej porównywarki cen Okazje.info. Małe komputery osobiste to jedne z najczęściej poszukiwanych produktów na rynku elektronicznym.

– W kwietniu w pierwszej dziesiątce najczęściej odwiedzanych stron z kategorii komputery znalazły się 3 oferty asus2000netbooków. Dwa modele –  ASUS Eee PC 1000H i  HP 2133 FU346EA zajęły 3 i 5 miejsca wśród najpopularniejszych produktów w całej porównywarce – mówi Łukasz Bujakowski, PR&Marketing Assistant Okazje.info. – W maju model Asusa był najpopularniejszym produktem w naszym serwisie – dodaje.

Jak wynika z danych Okazje.info, wzrosło zainteresowanie nie tylko konkretnymi modelami, ale całą kategorią. W marcu i w kwietniu frazę „netbook” wpisywano w wyszukiwarkę dwa razy częściej niż na początku roku. Dla fraz: laptop i notebook wartość ta spadła odpowiednio o  24% i 16%.

Jednak z tradycyjnymi laptopami łączy netbooki dominacja określonych producentów. W obu przypadkach trzy firmy skupiły  hp80% zainteresowania klientów. Najchętniej oglądane były modele ASUS (52% netbooków, 31% laptopów), na dalszych pozycjach znalazły się: HP (25% i 13%) i Toshiba (10% i 23%). Począwszy od marca Toschiba systematycznie umacniała swoją trzecią pozycję. W maju zainteresowanie netbookami tej marki było wyższe o 6,5% niż na początku roku.

Na rosnące zainteresowanie netbookami ma bez wątpienia wpływ ich przystępna cena. – Średnia cena netbooka to niecałe 1800 zł, a ponad połowa dostępnych ofert mieści się w przedziale 1000-1500 zł – mówi Łukasz Bujakowski.

Okazje.info

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   PLAY wprowadza „następcę SMS-a”

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...