02/07/2014

Oglądamy coraz więcej wideo na urządzeniach mobilnych!

Ponad 65% internautów ogląda wideo na urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu! Według firmy Ericsson aż 50% ruchu w sieciach mobilnych w 2019 roku będzie generowało wideo.

Wideo to największa i najszybciej rosnąca kategoria ruchu w sieciach mobilnych. Analiza Ericsson Mobility Report wskazuje, że w 2019 roku wideo będzie odpowiadać za połowę ruchu w sieciach komórkowych. Użytkownicy smartfonów konsumują wideo w różnych formach: streamingu, filmów, programów TV, klipów generowanych przez użytkowników , telefonii wideo.

ericsson_wideo_raport

 

Zwiększająca się konsumpcja danych przez użytkowników (napędzana głównie przez transmisję wideo) oraz rosnąca liczba subskrypcji na smartfonach to główne czynniki powodujące wzrost ruchu w sieciach mobilnych. Ericsson przewiduje, że wzrost ruchu osiągnie w latach 2013-2019 skumulowany roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 45%. To oznacza, że ilość transferowanych danych mobilnych w 2019 roku będzie 10-krotnie większa niż obecnie (samo wideo wzrośnie 13-krotnie).

Przeciętny użytkownik smartfona przesyła 650 MB danych miesięcznie. Ericsson prognozuje, że w 2019 roku każda osoba korzystająca ze smartfona prześle średnio 2,5 GB danych miesięcznie, a globalny miesięczny ruch w sieciach mobilnych osiągnie pułap 12 eksabajtów.

Rosnąca popularność wideo 4K również znajdzie odzwierciedlenie w ruchu w sieciach mobilnych. Bezproblemowe przesłanie materiału wideo 4K wymaga połączenie o przepustowości 10-15 MB/s.

Wideo – dlaczego rośnie?

  • Coraz więcej urządzeń umożliwiających odtwarzanie wideo.
  • Lepsza dostępność treści wideo wysokiej jakości w internecie.
  • Operatorzy uruchamiają swoje serwisy wideo, mobile TV, etc. lub wchodzą w partnerstwo z dostawcami treści (przykład Vodafone UK i Netflixa).
  • Lepsza jakość sieci mobilnej – wyższe prędkości i mniejsze opóźnienie.
  • Możliwość oglądania wideo na dowolnym urządzeniu – smartfon, tablet, laptop – te same aplikacje (spójny interface, user experience)

 

Źródło: inf. prasowa firmy Ericsson

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Mini kamera RE - HTC otwiera nowy rozdział w mobilnej fotografii i wideo

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...