Przybywa mobilnych internautów. W lipcu 2014 roku już 12 proc. ruchu w polskim internecie pochodziło z urządzeń przenośnych. Najwięcej tych od Samsunga (30 proc. ruchu w mobilnej sieci) i Apple’a (28 proc.). Czego mobilni internauci poszukują na stronach WWW?
Gemius przeanalizował dane o ruchu z przeglądarek mobilnych w kwietniu 2014 roku. Analitycy firmy wzięli pod lupę pięć tematów, tj. sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie oraz praca, aby sprawdzić, które z nich cieszą się największą popularnością wśród mobilnych internautów.

Nieco inaczej wyglądają liczby w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej. Niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na tych stronach WWW pochodzi ze smartfonów i tabletów.
– Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych w sieci. Dotyczy to całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie osiągnie poziomu Danii. Tam ruch w sieci z urządzeń przenośnych zbliża się do 50 procent. Dwa lata temu, podobnie jak w Polsce, co dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i smartfonów – komentuje Michał Włodarczyk z firmy Gemius.
(RED/Gemius)
Autor/Redaktor publikacji





