Firma Plumbr.eu opublikowała wyniki najnowszych badań dotyczących wydajności sklepów internetowych w Polsce. Na potrzeby raportu zbadano 180 najpopularniejszych polskich sklepów internetowych. Oto najważniejsze obserwacje.
– 48% z badanych sklepów ma problemy techniczne związane z funkcjonowaniem serwisu. Nie wszystkie błędy są krytyczne i nie zawsze wpływają negatywnie na doświadczenia użytkownika. Pojawiają się jednak w logach systemowych, przez co utrudniają odnalezienia prawdziwych błędów wpływających na satysfakcję użytkowników.
– Tylko 9% polskich sklepów internetowych nie ma problemów z szybkością – wszystkie strony ładują się poniżej 5 sekund. Pozostałe sklepy mają jednak duży problem, który może być przyczyną porzucania koszyków przez potencjalnych klientów.
– 29% sklepów internetowych powinno przeanalizować wydajność serwisu, gdyż co drugi użytkownik chcący skorzystać z ich usług doświadcza problemów z szybkością funkcjonowania strony.
– Przytoczone statystyki pokazują, że gdy strona otwiera się średnio 6 sekund zamiast 2 sekund to 25% użytkowników opuszcza stronę, z czego 80% z nich już nigdy nie powróci do tego sklepu internetowego.
Badanie zostało przeprowadzone 1 oraz 5 września 2017 roku. Plumbr.eu wykorzystał w tym celu 100 robotów, które odwiedziły sklepy internetowe i symulowały realne zachowania 20 klientów.
(RED)