19/12/2017

Smartfon pod choinką? Lepiej uważać

Co piąte dziecko w Polsce oczekuje smartfona pod choinką. Niestety coraz więcej dzieci wykorzystuje telefon do oglądania… pornografii.

Instytut Profilaktyki Zintegrowanej przeprowadził badania na grupie ponad 10 000 dzieci w wieku gimnazjalnym. Wynika z nich, że blisko połowa chłopców w Polsce miała kontakt z pornografią w sieci, zanim ukończyła 12. rok życia. Bardziej szokujący jest fakt, że aż 15 proc. z nich ogląda treści pornograficzne co najmniej raz dziennie. Mimo, że rodzice wiedzą o narzędziach blokady rodzicielskiej, to tylko 28% je stosuje.

Dane statystyczne pokazują, że rodzice i opiekunowie w dużej mierze nie mają żadnej kontroli nad tym, co ich dzieci oglądają w Internecie. Dlatego należy ich uczulać, aby przed wręczeniem dziecku urządzenia z dostępem do Internetu, ustalili zasady korzystania z takiego sprzętu oraz założyli stosowne zabezpieczenia. Na rynku dostępny jest cały wachlarz technologicznych rozwiązań, które mogą wspomagać kontrolę rodzicielską w tym zakresiekomentuje Izabela Karska, psycholog i ekspert Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Pulsar - pierwszy dysk SSD od Seagate

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...