05/11/2021

Wyniki finansowe CDA wciąż rosną

Spółka CDA opublikowała dziś wyniki finansowe za III kwartał 2021 r. Skumulowane przychody platformy za pierwsze trzy kwartały wyniosły ponad 50 mln zł, a zysk 14 mln zł. Liczba aktywnych subskrypcji na koniec września 2021 to 379 tys.

Spółka CDA to operator serwisu cda.pl oraz jednej z najpopularniejszych w naszym kraju płatnych platform oferujących streaming filmów na żądanie CDA Premium.

Wyniki finansowe CDA wciąż rosną

W opublikowanym dziś raporcie czytamy, że przychody spółki za sam 3Q 2021 wyniosły 16,8 mln (wzrost r/r o 15%), a za 1-3Q łącznie 50,8 mln zł (wzrost r/r 0 17%). Zysk wyniósł kolejno: 4,7 mln zł za 3Q (wzrost r/r o 39%) i 14 mln zł za 1-3Q (wzrost r/r o 23%). Liczba aktywnych subskrypcji na koniec września wyniosła 379 tys.

Wyniki finansowe CDA

Spółka aż 96% zysków czerpie ze sprzedaży płatnych subskrypcji CDA Premium, która jest jedną z najpopularniejszych usług VOD w Polsce. Wg najnowszego raportu finansowego liczba pełnometrażowych filmów i seriali w CDA Premium wynosi już 9670 pozycji.

W sierpniu tego roku CDA uruchomiło usługę telewizji na żywo w modelu OTT. Wśród nadawców są m.in. takie podmioty jak BBC Studios Distribution Ltd., A+E Networks UK, Kino Polska TV S.A., Telewizja Polsat Sp. z o.o. oraz wielu innych.

Telewizja w CDA dostępna jest dla subskrybentów CDA Premium w trzech wariantach:

  • pakiet powszechny – kilka darmowych kanałów dostępnych dla tych użytkowników, którzy mieli ważną subskrypcje przed startem nowej usługi i nie zdecydowali się wykupić jednego z płatnych pakietów,
  • pakiet start – 35 kanałów telewizyjnych. Za CDA Premium i TV w tym pakiecie trzeba zapłacić 23,99 zł mies.
  • pakiet podstawowy – blisko 85 kanałów, najbardziej obszerna oferta telewizyjna, za którą – razem z wszystkimi filmami w CDA Premium – trzeba zapłacić 49,99 zł mies.

Jak czytamy w raporcie “Spółka obserwuje duże zainteresowanie usługą, została ona dobrze przyjęta przez użytkowników. Ponadto okres jesienny i święta tradycyjnie sprzyjają wzmożonej konsumpcji treści video oraz TV w modelu subskrypcyjnym (pogoda, ludzie spędzają więcej czasu w domach, mniej chętnie wychodzą do kina itd.). W związku z czym Emitent spodziewa się sporego ruchu na CDA Premium i CDA TV w tym okresie.”

źródło: https://newconnect.pl/ebi/files/135792-raport-cda-3q-2021-pub.pdf

(RED)