W roku 2009 wytwórnia Twentieth Century Fox wypuściła drugą część przygód wiewiórki o imieniu Alvin pod tytułem „Alvin i wiewiórki 2.” Igraszki wiewiórek można było oglądać w kinach od 23 grudnia. W filmie, w którym przedstawiono historię sześciu wiewiórek doskonale połączono animację wraz z grą prawdziwych aktorów.
Przygotowanie projektów, stworzenie oraz integrację głównych animowanych bohaterów, rozbudowując tym samym postaci, które pojawiły się w pierwszej części „Alvina i wiewiórek” w 2007 roku – pierwszym filmie tej franczyzy, po raz kolejny zlecono wielokrotnie nagradzanemu studiu Rhythm & Hues (R&H). Tak jak miało to miejsce przez ostatnie sześć lat studio polegało w zupełności na profesjonalnych rozwiązaniach graficznych NVIDIA Quadro, które pomogły ich artystom w stworzeniu niezwykłych postaci animowanych. Projekt wykonywany był równocześnie w czterech studiach R&H w Los Angeles, Indiach i Malezji.
Zadaniem R&H było przygotowanie setek ujęć do drugiej części filmu oraz sześciu zwiastunów filmowych – takiej liczby ujęć studio nie przygotowywało do tej pory dla żadnego innego projektu. Niektóre elementy sceny pochodzące z pierwotnej wersji filmu mogły być użyte ponownie, ale studio musiało również zaprojektować i animować całkowicie nowe postacie stworzone w technice CG.
Nie dość, że zadanie było już samo w sobie bardzo skomplikowane to wymagało również integracji wiewiórek stworzonych techniką CG z prawdziwymi aktorami w scenach gry w zbijanego, piłkę nożną czy też w scenach z dnia codziennego. Ponadto, cały projekt musiał być ukończony w zaledwie 28 tygodni. Był to bardzo krótki okres czasu biorąc pod uwagę zakres zadań.
– Film wymagał olbrzymiego nakładu pracy nad CG, tak więc było istotne, aby wykorzystać technologię NVIDIA Quadro do przejrzenia naszej pracy i wygenerowania wielu iteracji scen -powiedział Mark Brown wiceprzewodniczący ds. technologii w Rhythm & Hues.
Aby sprostać wymaganiom stawianym przez produkcję drugiej części Alvina, R&H pracowało na najwyższych obrotach. W czterech studiach zwiększono ilość artystów pracujących nad grafikami oraz liczbę stacji roboczych. W najgorętszym momencie produkcji w czterech studiach R&H, zlokalizowanych w Los Angeles, Mombaju, Hajdarabadzie i Kuala Lumpur, używano prawie 1000 stacji roboczych NVIDIA Quadro.
Oprócz stosowania rozwiązań Quadro dla projekcji w formacie 2K i dailies, R&H przygotowało komputery z Linuxem, które oprócz Quadro wyposażone były w programy będące własnością studia. Programu Icy użyto do compostingu, Voodoo do animacji, Wren do renderingu i Eve do playbacku. Rozwiązania NVIDIA Quadro akcelerują również oprogramowanie modelujące Autodesk Maya oraz pakiet Houdini firmy Side Effects Software.
Przyjmując nowy model stosowania 3D w produkcji filmowej, R&H rozpoczęło poznawanie stereoskopowych sterowników 3D NVIDIA dla Linuxa przygotowując się tym samym do następnego projektu filmu pełnometrażowego, którym będzie film 3D.
Dzięki rozwiązaniom grafiki NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zniknęły limity, które dotyczyły użytkowania CAD, DCC oraz aplikacji wizualnych. Uzbrojone one są w kompletnie nową architekturę grafiki skonstruowaną w taki sposób, aby sprostać największym wyzwaniom. Produkty NVIDIA Quadro klasy „ultra high-end” zaopatrzone są w pamięć o przepustowości 102 GB/sek., bufor ramki GDDR3 o pojemności 4GB oraz 512-bitowy interfejs. Rodzina produktów NVIDIA Quadro oferuje również duży wybór produktów specjalistycznych, które zaspokoją potrzeby profesjonalistów. Są to między innymi NVIDIA Quadro SDI (umożliwia bezpośrednie połączenie ze sprzętem emisyjnym w celu przeglądania, nagrywania lub emisji na żywo) oraz NVIDIA Quadro G-Sync (karta opcjonalna, która zapewnia funkcjonalność frame lock/genlock do niespotykanych do tej pory poziomów realizmu, wizualizacji oraz możliwości współpracy).
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
Biznes i finanse13/10/2022Formy inwestowania na forex. Którą wybrać?
Biznes i finanse25/07/2022Software house. Jakie aplikacje stworzy dla biznesu?
Technologia24/06/2022Kontrola dostępu Roger – najważniejsze informacje
Smartfony05/05/2022Kompleksowy serwis dla produktów Apple i korzyści z niego wynikające