05/02/2019

UKE: stacjonarny telefon tylko z przyzwyczajenia

Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawił wyniki najnowszego badania konsumenckiego, przeprowadzonego w listopadzie 2018, zawierającego informacje o tym, jak klienci indywidualni oraz przedsiębiorcy korzystali na co dzień z usług telekomunikacyjnych.

Jak się okazuje, z telefonii stacjonarnej korzysta już tylko ok. 9 proc. badanych. Większość z nich posiada stacjonarny telefon z przyzwyczajenia. Dotyczy to też firm – zdecydowana większość, bo blisko 80 proc., odeszła już od telefonii stacjonarnej.

Jeśli korzystamy z komórek, to w zdecydowanej większości ze smartfonów. Z operatorem najczęściej wiążemy się abonamentem, choć jedna trzecia z nas woli telefon na kartę, a średni miesięczny rachunek to niemal 50 zł. Zdecydowanie doceniamy fakt, że opłaty za rozmowy na terenie Unii Europejskiej zrównały się z krajowymi – już niemal 90 proc. z nas korzysta z roamingu podczas podróży po Europie.

Za to do bankowości mobilnej wciąż się przyzwyczajamy – aplikację bankową w telefonie ma prawie 40 proc. z nas, za to ci, którzy ją posiadają, często decydują się korzystać z niej nawet kilka razy w tygodniu.

Dostęp do internetu ma już ponad 70 proc. klientów indywidualnych, z czego ponad 90 proc. posiada internet mobilny w telefonie, a 67 proc. usługę stacjonarną. Średnia miesięczna opłata za internet mobilny wynosi niemal 45 zł, a maksymalna prędkość pobierania danych to średnio 70,7 Mb/s. W przypadku firm odsetek posiadających dostęp do internetu sięga 86 proc. i ponad połowa z nich deklaruje, że jest to dostęp stacjonarny.

(RED/URE)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek