17/05/2010

Canon: 40-milionowa lustrzanka EOS

Canon poinformował o osiągnięciu rekordowego wyniku — łączna liczba wyprodukowanych przez firmę aparatów analogowych i cyfrowych lustrzanek (SLR) z serii EOS przekroczyła 40 milionów.

Seria EOS, której nazwa pochodzi od słów „Electro Optical System” (system elektrooptyczny) i jest zarazem imieniem mitologiczne greckiej bogini świtu, została wprowadzona na rynek w 1987 roku. Od tego momentu aparaty z tej serii cieszą się olbrzymią popularnością wśród pasjonatów fotografii na całym świecie:

•    W 1987 w fabryce firmy Canon w Fukushimie w Japonii wyprodukowano pierwszą cyfrową lustrzankę EOS, model EOS 650.
•    W 1997 liczba wyprodukowanych aparatów EOS przekroczyła dziesięć milionów.
•    W 2003 roku Canon wyprodukował 20-milionowy aparat EOS, podwajając poprzedni 10-milionowy rekord w ciągu zaledwie sześciu lat.
•    W grudniu 2007 roku, w 20 rocznicę wprowadzenia serii EOS, produkcja cyfrowych lustrzanek z serii EOS przekroczyła 30 milionów — w zaledwie cztery lata po osiągnięciu progu 20-milionów.
•    W kwietniu 2010 roku Canon osiągnął obecny, 40-milionowy rekord — wzrost o 10 milionów sztuk w zaledwie cztery lata i dwa miesiące.
Seria EOS została wprowadzona na rynek jako zupełnie nowy system lustrzanek cyfrowych z autofokusem i pierwszym na świecie złączem elektronicznym, które zapewniało pełną elektroniczną kontrolę nad całym aparatem. Duża szybkość i łatwość obsługi były nieodłącznymi cechami kolejnych produktów, w tym oryginalnego profesjonalnego modelu EOS-1 z 1989 roku i kompaktowego aparatu EOS 500 z 1993 roku.

Po wprowadzeniu modelu EOS D30 w 2000 roku Canon opracował szereg zaawansowanych technologii, których celem było zapewnienie jak najlepszej jakości obrazu, takich jak matryce CMOS, wysokowydajne cyfrowe przetworniki obrazu DIGIC oraz szeroka gama obiektywów EF.

W 2009 roku Canon poinformował o wyprodukowaniu 50-milionowego obiektywu EF. Japoński producent wytworzył 10 milionów obiektywów w ciągu zaledwie dwóch lat.

W lutym tego roku Canon rozszerzył rodzinę EOS o model EOS 550D, lustrzankę cyfrową, przeznaczoną na rynek konsumencki, z 18-megapikselową matrycą CMOS, rozszerzonym zakresem czułości ISO i możliwością rejestrowania wideo w Full HD.

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Samsung Gear Sport - wytrzyma każdy trening

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...