Facebook powstał 4 lutego 2004 roku. Z okazji jedenastych urodzin tego serwisu firma Gemius sprawdziła, jak na przestrzeni lat rosła jego popularność wśród polskich internautów.
Obecnie z Facebooka korzysta ponad trzy czwarte użytkowników sieci (78,6 proc.), czyli 16,85 mln. W maju 2007 roku stronę Facebook.com odwiedziło 30 tys. użytkowników sieci (0,2 proc.). Przez kolejny rok zasięg serwisu wzrósł ponad sześciokrotnie (do 1,3 proc.).
Popularność Facebooka w Polsce najbardziej zwiększyła się w latach 2007–2010. W 2007 roku odwiedzał go co setny internauta (0,7 proc.), a trzy lata później czterech na dziesięciu użytkowników sieci (39 proc.).
Według Krzysztofa Majkowskiego, doradcy biznesowego firmy Gemius, Facebook to serwis, którego najważniejszym kapitałem są użytkownicy. W krajach rozwiniętych trudno mu będzie zwiększyć ich liczbę, jednak potencjał do wzrostu istnieje w krajach rozwijających się oraz na rynkach zdominowanych przez rodzime rozwiązania, jak choćby w Rosji.
Czy wobec zmieniających się warunków otoczenia ekonomicznego Facebook w najbliższych latach pozostanie w obecnej formie, która przecież zapewnia mu bardzo dobrą kondycję finansową? – Moim zdaniem nie. Będzie ewoluował, aby zatrzymać użytkowników, zmniejszyć chaos informacyjny i dostosować się do zmieniających się wymagań rynku i konsumentów. Stąd też kluczowe w najbliższym czasie będzie dbanie o zadowolenie użytkowników i rozwijanie rozwiązań, które będą im ułatwiać życie i zachęcą do pozostania w serwisie – mówi Krzysztof Majkowski.
(RED/Gemius)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
Slider22/04/2025Od 28 czerwca tysiące firm musi wprowadzić te zmiany
Polecamy15/04/2025Symulator Sejmu – tutaj można poczuć się jak poseł
Art. Sponsorowany15/04/2025Jakie rozwiązania i systemy mogą poprawić wyniki zakładu produkcyjnego?
ChatGPT10/04/2025Prywatność danych coraz większym wyzwaniem w dobie sztucznej inteligencji