Nadeszły czasy, w których zastosowanie technologii monitoringu i rozpoznawania obrazu przez marki przestało być już tylko futurystyczną fantazją. Czy to samo stanie się z automatycznym śledzeniem treści wideo, umieszczonych przez użytkowników sieci? Wydaje się, że to tylko kwestia czasu. W każdym razie już od niedawna dla Coca-Coli pracują najnowocześniejsze algorytmy i serwery, dzięki którym na Facebook’u, czy Instagramie uwadze nie umknie prawie żadne zdjęcie zawierające puszkę tej najbardziej rozpoznawalnej firmy na świecie.
Elektroniczny system monitorowania obrazu poszukując logotypu Coca-Coli, przeczesuje bazę zdjęć portali społecznościowych. Dzieje się to z większą lub mniejszą skutecznością, w zależności od jakości i kompozycji fotografii. Ważna jest również konstrukcja samego znaku. Im bardziej charakterystyczny, nie tyle w kwestii wizualnej a matematyczno-informatycznej, tym lepiej. Zebranymi danymi zajmuje się zespół analityków.
Fani napoju są zatem wyławiani spośród milionów innych użytkowników, dzięki udostępnieniu zdjęć puszki lub butelki napoju. Oznacza to, że z wielką precyzją można dotrzeć do zainteresowanego odbiorcy i natychmiast wejść z nim w interakcję. W połączeniu z systemami wychwytującymi frazy, uzyskujemy potężne narzędzie skrupulatnie obserwujące aktywność internautów. – Dzięki docenianiu aktywności fanów, zwiększa się ich przywiązanie do marki. Obecność Coca-Coli na koncie poszczególnych użytkowników jest widoczna dla ich znajomych, więc jest to też duża szansa na zaangażowanie nowych klientów. Wbrew pozorom, działając punktowo, można systematycznie zwiększać czasem długookresowy zasięg – zauważa Katarzyna Kłopotek, Junior PR Specialist GRUPA 365NET.
Rozwijaniem modeli śledzenia obrazu zajmuje się coraz więcej firm. Koszty inwestycji w takie przedsięwzięcia z roku na rok maleją, a sama technologia jest ciągle udoskonalana, przez co wszystko staje się coraz bardziej opłacalne. Dodatkowo, system wspomaga pracowników, którzy do tej pory zajmowali się kontaktem z fanami. Przez oszczędność ich czasu i energii wzmaga bowiem ich efektywność.
(RED/GRUPA 365 NET)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
e-Biznes15/06/2025Kupujesz przez internet? Za te produkty musisz zapłacić podatek w ciągu 14 dni
Polecamy15/06/2025Zakończyła się 7. edycja programu edukacyjnego „Girls GO Technology”
Biznes i finanse11/06/2025“BLIK Płacę Później” w PKO Banku Polskim
Polecamy30/05/2025Blue Yonder – przyszłość planowania i optymalizacji łańcucha dostaw