21/01/2016

Coraz chętniej wrzucamy z komórki do koszyka

Liczba użytkowników telefonów komórkowych stale rośnie, jednak dotychczas trend ten zdawał się nie przynosić wybuchu popularności zakupów z poziomu smartfonów i tabletów. Najnowszy raport Deloitte „TMT Report 2016” wskazuje jednak na coś zupełnie innego. Według badaczy liczba osób, które stale płacą za produkty i usługi z poziomu urządzeń mobilnych, w 2016 roku sięgnie 50 mln. To wzrost o 150 proc. w perspektywie rok do roku.

Dane te są o tyle zaskakujące, że dotychczas strony mobilne największych sprzedawców notowały niewielką liczbę transakcji. Według ekspertów użytkownicy urządzeń mobilnych przekraczają jedną z ostatnich barier, które spowalniają nieuchronną dominację smartfonów i tabletów nad światem technologii dla konsumentów.

Głównym czynnikiem, który zniechęcał użytkowników urządzeń mobilnych do płatności przeprowadzanych z poziomu smartfonu czy tabletu były skomplikowane systemy np. obsługujące płatności za produkty czy usługi. Jednak dzięki wprowadzeniu narzędzi umożliwiających zakupy za pomocą dotyku (tzw. touch commerce), autoryzacja takiej transakcji odbywa się w prosty sposób za pomocą odcisku linii papilarnych oraz kilku kliknięć w dedykowanej aplikacji mobilnej. Według prognoz badaczy, rozwój narzędzi operujących w tym obszarze znacząco wpłynie na rozwój e-handlu na urządzeniach przenośnych. Oferta mobilnych sklepów może szczególnie zainteresować młodych konsumentów poniżej 25 roku życia. Według danych Google Consumer Barometer aż 98 proc. polskich użytkowników w tej grupie wiekowej regularnie korzysta ze smartfonów.

Według prognoz Gartnera komórkowy boom zakupowy na razie dotknie głównie państwa wysoko rozwinięte, czyli przede wszystkim USA, Japonię czy cześć krajów Europy Zachodniej. Jednak, według prognoz, już do 2018 roku liczba użytkowników smartfonów oraz urządzeń noszonych (ang. werables) korzystających z płatności mobilnych sięgnie 50 proc.

Mobilny e-handel rośnie o 150% na świecie, Mobilny e-handel

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Nowa seria monitorów HannsG

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...

Psy pokochały… Uber Pets

Okazuje się, że jeśli chodzi o przejazdy ze zwierzakami, Polska prowadzi w Europie. To właśnie u nas notuje się największą liczbę podróży Uber Pets. Z okazji Międzynarodowego Dnia Psa, który świętowaliśmy 26 sierpnia, eksperci Uber sprawdzili, jak podróżujemy ze swoimi pupilami. Zwierzęta coraz częściej towarzyszą nam w codziennych podróżach. Z myślą o nich i ich […]

Udostępnij ten artykuł...

Czy stacje bazowe sieci komórkowych mają wpływ na ceny nieruchomości?

Dostatecznie gęste rozmieszczenie masztów telefonii komórkowych jest gwarantem dostępu do wysokiej jakości usług telekomunikacyjnych. W erze transformacji cyfrowej niezakłócony zasięg stanowi podstawę funkcjonowania społecznego, a budowa stacji bazowych jest uznawana za inwestycje celu publicznego. Choć ich obecność lokalnie nadal wzbudza wiele kontrowersji, naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie zaprzeczają utartemu stereotypowi, jakoby stacje bazowe wpływały […]

Udostępnij ten artykuł...