Już ponad 27 mln osób w Polsce ma dostęp do usług bankowości internetowej. O ponad 1,2 mln zł w ciągu roku wzrosła także liczba aktywnych klientów indywidualnych korzystających z tego typu rozwiązań – wynika z 19. edycji raportu NetB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.
W ciągu roku liczba klientów indywidualnych posiadających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej zwiększyła się o prawie 4 mln (16,77 proc.), co oznacza wzrost o ponad 1 mln (4,44 proc.) w stosunku do I kw. 2015 r. W ostatnich 12 miesiącach, o ponad 1,2 mln (10,07 proc.), zwiększyła się liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej (czyli takich, którzy logują się przynajmniej raz w miesiącu). W minionym kwartale wzrost ten wyniósł ponad 330 tys. (2,58 proc.).
W ostatnich trzech miesiącach zanotowano spadek liczby kart płatniczych w portfelach Polaków o 3,37 proc. (1,2 mln) i obecnie na rynku znajduje się ich 34,36 mln. sztuk. W efekcie w ujęciu rocznym ogólna liczba kart zmniejszyła się o ponad 800 tys. (2,32 proc.). Trend spadkowy dotyczy zarówno kart debetowych – 1,92 proc. w ujęciu rocznym i 3,63 proc. w ujęciu kwartalnym, jak i kredytowych – 4,02 proc. w ujęciu rocznym i 2,06 proc. w ujęciu kwartalnym. Jest to drugi z rzędu spadek w tym segmencie a jego skala zaskoczyła autorów raportu.
(RED)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
Art. Sponsorowany17/01/2025Jak zacząć przygodę z elektroniką i robotyką? Praktyczne porady dla początkujących
ChatGPT15/01/2025Czy sztuczna inteligencja zabierze pracę w IT?
Społeczeństwo cyfrowe04/01/2025Cyberataki na przeglądarki stały się zmorą 2024 roku
Aplikacje04/01/2025Yanosik wprowadza opcję „zgłoś zwierzynę”