Ponad trzykrotnie więcej zamówień niż dzień wcześniej – to efekt Dnia Darmowej Dostawy, który odbył się 2 grudnia. Zwiększyła się też liczba wizyt na stronach e-sklepów uczestniczących w akcji.
Tydzień temu odbył się Dzień Darmowej Dostawy. Sklepy uczestniczące w akcji oferowały wtedy bezpłatne dostarczenie zakupionych przedmiotów, niezależnie od wartości zamówienia, sposobu płatności i wybranej metody dostawy. Czy ta promocja, w której uczestniczyło ponad 2,5 tys. e-sklepów, zachęciła Polaków? Najnowsza analiza firmy Gemius pokazuje, że tak. Okazuje się, że e-sklepy, które wzięły w niej udział w 2014 roku, odnotowały ponad trzykrotny wzrost liczby zamówień (236 proc.) w porównaniu do wyników osiągniętych poprzedniego dnia. W analizie uwzględniono 820 sklepów internetowych objętych badaniem gemiusShopMonitor.
– Na przykładzie Dnia Darmowej Dostawy widać, że wspólne działanie podmiotów, które na co dzień często ze sobą konkurują, może przysporzyć korzyści nie tylko dla poszczególnych sklepów, ale i dla całego rynku – wyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce firmy Gemius.
Ekspert wyjaśnia, że w tego typu akcjach marketingowych potrzeba cierpliwości i konsekwencji. – W tym roku odbyła się już piąta edycja Dnia Darmowej Dostawy i z pewnością można powiedzieć, że dotychczas to ona odniosła największy sukces. Można też z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że w kolejnych latach popularność tej promocji będzie rosnąć – dodaje Gordon.
(RED/Gemius)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
e-Biznes15/06/2025Kupujesz przez internet? Za te produkty musisz zapłacić podatek w ciągu 14 dni
Polecamy15/06/2025Zakończyła się 7. edycja programu edukacyjnego „Girls GO Technology”
Biznes i finanse11/06/2025“BLIK Płacę Później” w PKO Banku Polskim
Polecamy30/05/2025Blue Yonder – przyszłość planowania i optymalizacji łańcucha dostaw