26/05/2020

Geek Pride Day, czyli światowy Dzień Geeka

Każdego roku, 25 maja, na całym świecie obchodzony jest Dzień Geeka, czyli dzień prawdziwych indywidualności, które całe swoje serce oddają ulubionemu serialowi, powieści czy wielogodzinnym dyskusjom na temat liczby π. Są też i tacy, którzy ubóstwiają wybrane gry komputerowe.

Dla niektórych „geek” może wydawać się negatywnie nacechowanym słowem określającym stereotypową młodą osobę, która prócz swojego hobby, nie ma innych zainteresowań i nie radzi sobie w społeczeństwie. Ale mamy 2020 rok, a u wielu z nas percepcja na takie zjawisko już dawno się zmieniła. Kim więc jest teraz współczesny geek w świecie gamingu?

Aktualnie jako gracza uznaje się każdą osobę, która dość regularnie sięga po gry – czy to hobbistycznie czy w ramach chwili relaksu po ciężkim dniu. Nie muszą być to rozwinięte produkcje z dużą ilością zadań czy otwartym światem, który pochłania użytkownika na kilkaset godzin. W ostatnich badaniach Polish Gamers Research 2019 uwzględniono aktywność związaną z produkcjami na komputery, konsole, ale również proste gry przeglądarkowe, mobile czy te proponowane przez portale społecznościowe. Aż 76% ankietowanych grało w gry w miesiącu poprzedzającym badanie. Oznacza to więc, że osoba grająca w trakcie podróży do pracy w Candy Crush kwalifikuje się już jako gamer. Tak duży wynik jest efektem rozwoju technologii, a co za tym idzie, dostępności gier. Jak więc gramy? Mężczyźni zdecydowanie wolą na konsolach i komputerach, zaś kobiety częściej wybierają gry na urządzeniach przenośnych oraz produkcje obecne w social mediach.

Dzień Geeka

Ze względu na tak duże zainteresowanie społeczeństwa grami komputerowymi, nie można określić typowego profilu gracza. Świat wirtualnych zmagań stał się prawdziwym fenomenem, który dotknął nie tylko młodych nastolatków. Społeczność polskich graczy jest niezwykle zróżnicowana pod względem płci, wieku czy samego podejścia do codziennego grania:

– W 2019 kobiety stanowiły aż 47% graczy w Polsce,
– Największą grupę polskich graczy stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-34 (32%), a następnie 35-44 (29%),
– 14% ankietowanych stanowiły osoby, które przekroczyły próg 54 lat.

To zróżnicowanie wśród polskich graczy idealnie oddaje filozofię HyperX – „We’re All Gamers”, tzn. każdy jest i może być graczem, bez względu na preferencje platformowe, czy gatunkowe. Cieszy nas to, że gaming coraz częściej uznawany jest za element pop-kultury, a nie niszowe hobby.

Przeczytaj także:   QNAP NMP-1000 – kino domowe w nowoczesnym stylu

Ważną elementem wizerunku polskich graczy jest również to, że u większości wraz z wiekiem i zmianami w życiu wcale nie maleje zainteresowanie rynkiem gier wideo. Wielu z nich na bieżąco śledzi wydawane nowości, a część w wolnym czasie chętnie przybliża wirtualną rozrywkę swoim dzieciom. To właśnie najmłodsi stanowią znaczną część populacji graczy w Polsce.

Marcin Forbert, Business Development Manager w HyperX

Udostępnij ten artykuł...

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...