23/07/2010

Flipboard – nowa jakość elektronicznych magazynów

Pojawienie się Flipboard spotkało się ze sporym zainteresowaniem mediów i internautów. Aplikacja przeznaczona dla tabletu Apple iPad, która łączy w sobie magazynowy wygląd z siłą mediów społecznych ma szansę stać się prawdziwym (nie tylko „geekowym”) hitem.

Niektórzy analitycy nazywają Flipboard pierwszą „aplikacją-killerem” dla iPad’a, która w pełni wykorzystuje możliwości urządzenia z nadgryzionym jabłkiem. Pozwalać ma w bardzo nowoczesnej, interesującej formie przeglądać treści informacyjne oraz źródła z mediów społecznych np. polecane przez naszych znajomych na Facebooku, czy Twitterze artykuły. Całość sprawia wrażenie bardzo lekkiej, „magazynowej” aplikacji. Flipboard w działaniu można zobaczyć na poniższym materiale wideo.

Szefem Flipboard jest Mike McCue, twórca przejętej przez Microsoft za 800 mln dolarów firmy TellMe. W wywiadzie udzielonym serwisowi VentureBeat przyznaje, że o aplikacji tego typu zaczął myśleć gdy zadał sobie pytanie: dlaczego sieć jest taka brzydka? Razem ze swym znajomym, Evan’em Doll’em, rozważyli kilka propozycji – między innymi stronę napisaną w formacie HTML5. Doszli jednak do wniosku, że najlepiej będzie stworzyć specjalną aplikację dla tabletu Apple.

Flipboard jest darmowy, a firma McCue’a skupia się raczej na jej rozwoju niż pozyskiwaniu środków finansowych. Ale biznesplan jest jasny; Flipboard ma współpracować z wydawcami i tworzyć specjalne formaty ich serwisów, czy gazet lub udostępniać czytelnikom płatne subskrypcje. Niewykluczone są również formy reklamowe, ale te mają raczej przypominać reklamy znane z ekskluzywnych pism niż proste banerki.

Być może również Flipboard pojawi się na kolejnych platformach. W tym momencie jednak iPad ma kluczowe znaczenie. – Dużo postawiliśmy na iPad’a, słusznie lub niesłusznie. Uważamy obecnie, że iPad jest niedoceniany – mówi McCue.

Flipboard ogłosił właśnie również, że uzyskał 10,5 mln dolarów finansowania z funduszy inwestycyjnych. Wśród osób, które zaufały pomysłowi McCue’a są m.in współtwórca Twittera Jack Dorsey, współtwórca Facebooka Dustin Moskovitz, czy aktor Ashton Kutcher.

Wśród głosów zachwytu pojawiają się jednak i mniej optymistyczne komentarze. Przede wszystkim związane z problemami technicznymi aplikacji – serwery Flipboard nie poradziły sobie z ogromnym zainteresowaniem aplikacją. To jednak kwestia, którą można stosunkowo szybko rozwiązać.

Przeczytaj także:   Hit dla Macuserów - niesamowita paczka programów od Parallels

źródło: e-biznes.pl – biznes w internecie – Zapraszamy!

Udostępnij ten artykuł...

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...