FreecoNet wprowadził rozmowy HD

FreecoNet, jako pierwszy operator w Polsce, umożliwił prowadzenie rozmów telefonicznych w jakości HD. Tej tematyce poświęcony został Lunch VoIP-owy 2010, który odbył się 24 lutego w Warszawie.

– HD Voice korzysta z szerokopasmowych kodeków (g722), które próbkują dźwięk 16 tys. razy na sekundę, w zakresie od 150Hz do 7kHz. Tradycyjna telefonia – oparta na wąskopasmowym łączu PSTN – umożliwia próbkowanie dźwięku z prędkością 8 tys. razy na sekundę i korzystanie z częstotliwości od 200Hz do 4kHz. Porównując specyfikacje obu systemów można śmiało stwierdzić, że HD Voice zapewnia istotnie lepszą jakość dźwięku. Z jej pomocą można bezbłędnie rozpoznać głos każdego rozmówcy, w tym trudny akcent obcojęzyczny, dzięki czemu przekaz treści jest płynny i zrozumiały. Wrażenie z rozmowy jest takie, jakby nasz rozmówca był w tym samym pokoju – tłumaczy Jan Wyrwiński, Prezes Zarządu FreecoNet SA.

Możliwość rozmawiania w technologii HD nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami dla użytkowników FreecoNet. Obaj rozmówcy muszą jedynie posiadać aparat telefoniczny obsługujący szerokopasmowy kodek g722. W przypadku, gdy jeden z telefonów obsługuje wyłącznie kodeki wąskopasmowe, połączenie zostanie ustanowione w jakości właściwej dla tego właśnie standardu. Logotyp HD Voice, którym oznaczony jest dany produkt, daje gwarancję, że w pełni umożliwia on połączenia w jakości HD.

Zaawansowane telefony IP mają w swojej ofercie m.in. Gigaset, AVG czy Yealink. Tego typu telefon to np. Siemens Gigaset A580 IP, który jest obecnie do nabycia we FreecoNet za złotówkę. Sprzęt VoIP, który wspiera technologię HD Voice, staje się coraz szerzej dostępny na rynku.

O tym, jaka jest różnica pomiędzy zwykłym dźwiękiem i dźwiękiem w jakości HD, można się przekonać pod adresem www.hdvoice.pl przy pomocy specjalnie do tego stworzonego nagrania demo. Znajdują się tam również szczegółowe informacje o technologii HD Voice.

Autor/Redaktor publikacji

A.K.