30/08/2010

Garmin wycofuje nawigacje nüvi z niebezpiecznymi bateriami

Garmin ogłosił wycofanie ze sprzedaży około 1,25 miliona osobistych urządzeń nawigacyjnych z serii nüvi (z czego w przybliżeniu 796 000 egzemplarzy zostało sprzedane w Stanach Zjednoczonych). Istnieje  w nich możliwość przegrzania baterii, co może skutkować zwiększonym ryzykiem wywołania pożaru.

W wycofywanych urządzeniach zastosowano baterie wyprodukowane przez niezależnego dostawcę w określonym przedziale czasowym i o określonym wzorze płytki drukowanej. Garmin zidentyfikował potencjalną możliwość przegrzania się urządzenia, w przypadku zastosowania w urządzeniach Garmin wspomnianych baterii. Istnieje prawdopodobieństwo, że interakcja tych dwóch czynników będzie, w nielicznych przypadkach, powodować możliwość przegrzania, co może skutkować zwiększonym ryzykiem wywołania pożaru.

Wspomniany problem zidentyfikowano w mniej, niż dziesięciu przypadkach określonych modeli nüvi. Żadna ze zgłoszonych awarii nie spowodowała znaczącego zniszczenia mienia, nikt również nie odniósł obrażeń. Jednak, biorąc pod uwagę długofalowe zaangażowanie Garmin w sprawy bezpieczeństwa oraz ostrożność w postępowaniu, spółka podjęła działania mające na celu wycofanie ze sprzedaży tych urządzeń nüvi, które są wyposażone w dany wzór płytki drukowanej oraz w baterie wyprodukowane przez niezależnego dostawcę w określonym przedziale czasowym.

Równolegle z wycofaniem ze sprzedaży obarczonych wadą urządzeń, Garmin oferuje klientom możliwość bezpłatnej naprawy urządzeń, które pojawiły się już w sprzedaży. Aby wymienić baterię w ramach obecnej akcji, użytkownicy proszeni są o dostarczenie wszelkich wadliwych nawigacji do autoryzowanej filii Garmin.

Garmin zachęca klientów do odwiedzania strony internetowej w celu stwierdzenia, czy ich urządzenie nüvi jest jednym z nielicznych modeli kwalifikujących się do wymiany baterii. Problem może dotyczyć tylko modeli o numerach 200W, 250W, 260W, 7xx i 7xxT (gdzie w miejsce xx należy wstawić dwucyfrowy numer). Modele te sprzedawane były  na całym świecie.

W celu określenia, czy dane urządzenie jest obciążone wadą, użytkownicy proszeni są o odwiedzenie strony http://www.garmin.com/nuvibatterypcbrecall. Zostaną poproszeni o podanie numeru seryjnego urządzenia nüvi, a jeśli ich nawigacja posiada wspomniany defekt, wówczas otrzymają instrukcje, w jaki sposób przesłać urządzenie nüvi do naprawy bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Garmin dokona wymiany baterii oraz zainstaluje podkładkę dystansową na wierzchniej części baterii, bezpośrednio w sąsiedztwie płytki drukowanej, a następnie zwróci urządzenie klientowi bez pobierania jakichkolwiek opłat. W przypadku braku dostępu do Internetu, użytkownicy mogą skontaktować się z firmą Garmin pod jednym z poniższych numerów telefonów:

Przeczytaj także:   Najwięcej na głowę dający Plus

•    W Polsce – 00800 441 24 54
•    W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie – (866) 957-1981
•    W Ameryce Północnej i Ameryce Południowej, oprócz terenu USA i Kanady – +913 397-8200
•    W Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce –  +44 870 850 1242
•    W Azji – 886/2.2642.9199
•    W Australii -18 113 738;
•    W Nowej Zelandii – 0800 427 652

Właściciele wspomnianych urządzeń nie powinni próbować usuwać lub serwisować baterii samodzielnie.

Udostępnij ten artykuł...

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...