Gemius postanowił sprawdzić, ilu internautów w Polsce korzysta z popularnych serwisów pocztowych i które z nich są wybierane najczęściej. Okazuje się, że miesięcznie korzysta z nich średnio 15 mln osób. Oznacza to, że co miesiąc odwiedza je siedmiu na dziesięciu polskich użytkowników sieci (na podstawie danych z okresu styczeń–lipiec 2014 roku).
Jak pokazują najnowsze dane (lipiec 2014 roku), w Polsce najwięcej internautów korzysta z poczty Wp.pl. Odwiedza ją więcej niż jedna czwarta użytkowników sieci (5,8 mln). Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się poczta Gmail (5,1 mln), a na trzecim poczta Onet.pl (4,4 mln). Analizy pokazują, że w ciągu ostatnich 5 lat liczba internautów korzystających z najpopularniejszych polskich serwisów pocztowych zmniejszyła się, podczas, gdy Gmail odnotował niemal 40-procentowy wzrost popularności (z 17 do 24 proc.)
Badanie Megapanel, realizowane przez Gemiusa na zlecenie PBI, pozwala także określić, kim są osoby wchodzące na wybrane strony WWW. Okazuje się, że poczta Wp.pl cieszy się zainteresowaniem internautów bez względu na ich płeć, wiek i wykształcenie. Mimo to można powiedzieć, że nieco chętniej wybierają ją internauci pochodzący z północnych i północno-wschodnich województw. Co więcej, co czwarty internauta korzystający z poczty Wp.pl odwiedza też pocztę Gmail.
Serwis pocztowy Google’a cieszy się największą popularnością wśród osób mających od 15 do 24 lat, internautów deklarujących co najmniej wykształcenie pomaturalne, a także wśród użytkowników sieci pochodzących z dużych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców).
Serwis pocztowy Onetu największym zainteresowaniem cieszy się u osób powyżej 35 roku życia. Szczególnie często wybierają go internauci w wieku 55+. Poczta Onet.pl jest też popularna wśród osób, które ukończyły szkołę maturalną lub posiadają tytuł licencjata, a także wśród mieszkańców południowej Polski. Ponad jedna czwarta (27 proc.) użytkowników poczty Onet.pl korzysta również z poczty Gmail oraz poczty Wp.pl.
Analiza obejmuje tylko dane pokazujące, ilu internautów odwiedza strony WWW, które oferują pocztę elektroniczną. Nie uwzględniono danych dotyczących korzystania z poczty elektronicznej za pomocą programu pocztowego, np. Outlooka.
(RED/Gemius)