11/05/2016

Gra mobilna pomaga walczyć z demencją

„Sea Hero Quest“ to innowacyjna gra mobilna, w której gracz wciela się w morskiego wilka i wyrusza na spotkanie przygody i odtworzenie wspomnień z dziennika pokładowego jego ojca. Zaprezentowana w zeszłym tygodniu przez T-Mobile aplikacja dostarcza graczom dobrą rozrywkę, a naukowcom – cenne dane do badań nad demencją.

Każde 2 minuty poświęcone graniu w Sea Hero Quest to równowartość 5 godzin badań w laboratorium. Gracze, poszukując drogi wśród morskich labiryntów, odkrywając nowe lądy i magiczne stworzenia, w ciągu 5 ostatnich dni grali łącznie już ponad 58 miesięcy. To ekwiwalent aż 725 lat analogicznych badań, stanowiących podstawę do obserwacji struktur mózgu odpowiedzialnych za orientację przestrzenną człowieka, opartych na standardowych laboratoryjnych metodach.

Gra Sea Hero Quest demencja

Dzięki Sea Hero Quest już teraz udało się pozyskać potrzebne do badań dane 150 razy szybciej, niż przy tradycyjnym sposobem. To o jeden krok bliżej do opracowania nowych testów diagnostycznych na demencję. Sea Hero Quest to pierwsza darmowa gra na smartfony i tablety, która pozwala współtworzyć największą na świecie bazę danych generowaną społecznościowo. Aplikacja jest dostępna na platform iOS oraz Android i można ją pobrać bezpłatne z dedykowanych sklepów App Store oraz Google Play. Więcej informacji o grze można znaleźć na stronie www.seaheroquest.com.

Według raportu The Global Impact of Dementia (2013-2015) do 2050 r. problem demencji będzie dotyczył 135 milionów ludzi na świecie. Demencja zakłóca tworzenie nowych wspomnień oraz pogłębia dezorientację, często skazując ludzi na izolację. Dla wielu osób cierpiących na tę chorobę jednym z pierwszych objawów jest utrata zdolności orientacji przestrzennej, co skutkuje problemami w odnalezieniu właściwej drogi nawet w dobrze znanych miejscach. Stworzenie globalnego wzorca dotyczącego poruszania się w przestrzeni jest kluczowe dla rozwoju nowych testów diagnozujących tę chorobę.

(RED)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Super Księga Podatkowa

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...