Według badań przeprowadzonych przez Socialbakers, portal Instagram generuje zdecydowanie większą aktywność użytkowników niż Twitter. W przeprowadzonych baniach wzięto pod uwagę 25 profili marek, które najbardziej angażowały użytkowników obu serwisów.
Z otrzymanych badań wynikało, że średnie zaangażowanie fanów na Twitterze sięgało 0,07%, a na Instagramie 3,31%, co daje blisko 50 razy większą aktywność. Tak skrajne dysproporcje wskazują na zdecydowanie lepszą efektywność komunikacji marki z fanami właśnie z tym drugim serwisie.
Jeżeli podczas planowania kampanii zależy nam na żywym odzewie ze strony użytkowników, wybór odpowiedniego portalu wydaje się więc prosty. Dodatkowo na korzyść Instagramu przemawia stale rosnący trend wzrostowy użytkowników – obecnie ponad 300 milionów (Twitter 280 milionów). Warto jednak pamiętać o Twitterze jako o miejscu, które zostało stworzone do dzielenia się szybkimi i krótkimi newsami, które nie wymagają interakcji, ale dotarcia do naszej wybranej grupy docelowej.
(RED)