19/12/2014

Interia z nowym wyglądem swojej poczty

Nowa poczta Interii to przede wszystkim gruntownie zmieniony interfejs. Uwagę zwraca pionowa budowa o układzie kolumnowym z bocznym menu, która umożliwia łatwą nawigację pomiędzy listą e-maili a aktualnie czytaną wiadomością. Wprowadzenie pionowego wyglądu strony to wykorzystanie możliwości jakie daje panoramiczny układ współczesnych monitorów, na których układ dwukolumnowy lepiej prezentuje zawartość strony. Nowy layout Interii charakteryzuje się odważną kolorystyką oraz wyrazistymi, dużymi elementami graficznymi.

Najważniejsze funkcje w nowej poczcie Interii:

Szybkie odpowiadanie na e-mail
W nowym interfejsie użytkownik może odpisywać na list w oknie szybkiej odpowiedzi znajdującym się tuż pod treścią wiadomości. Jednocześnie osoby przyzwyczajone do odpowiadania w osobnym oknie nadal mają taką możliwość, poprzez wypięcie odrębnego okna, które można dowolnie przesuwać w obrębie panelu.

Awatary przypisane do nadawcy
Kolejną nową funkcją w poczcie Interii są graficzne odpowiedniki nadawcy – tzw. awatary. Teraz użytkownik może ustawić na swoim koncie dowolne zdjęcie profilowe, które wyświetli się innym użytkownikom Interia Poczta. To bardzo ułatwia rozpoznawanie nadawców wiadomości, a jednocześnie sprawia, że korzystanie z poczty staje się namiastką bezpośredniej rozmowy face to face. Innym wizualnym sposobem wyróżnienia poszczególnych adresatów są kolorowe kropki, automatycznie przypisywane przez system nadawcom, którzy nie mają swojego awatara. Taki dodatkowy detal jest atrakcyjny wizualnie i jednocześnie ułatwia przeszukiwanie skrzynki.

Podgląd załączników na liście wiadomości
Nowy webmail Interii to również wygodniejszy sposób przeglądania załączników. Teraz miniaturki plików są widoczne bezpośrednio na liście wiadomości, bez konieczności otwierania poszczególnych e-maili. Bez otwierania wiadomości można także zapisać załączniki albo sprawdzić ich zawartość, np. na pokazie slajdów w przypadku zdjęć. Możliwość szybkiego wyszukania załączników przy pomocy dedykowanych filtrów dodatkowo ułatwia pracę.

Segregacja wiadomości z serwisów zakupowych i społecznościowych
W nowej poczcie wiadomości z serwisów zakupowych i społecznościowych kierowane będą automatycznie do odpowiednich folderów „Zakupy” oraz „Społeczności”. Do tych katalogów trafią newslettery i przypomnienia z serwisów zakupowych, takich jak Groupon czy Zalando, lub odpowiednio z witryn społecznościowych (np. Facebook, Twitter), w których użytkownik ma swoje konto lub zapisał się na listę mailingową. To ułatwia zarządzanie kontem i utrzymanie na nim odpowiedniego porządku – najważniejsze wiadomości pozostają zawsze na wierzchu.

Jedna poczta dla wielu adresów e-mailowych
Kolejną przydatną dla użytkownika funkcją jest możliwość zarządzania całą korespondencją z jednego miejsca, poprzez dodanie wszystkich posiadanych przez niego adresów e-mail. Bez względu na to czy użytkownik posiada konto na Interii, Gmailu czy Wirtualnej Polsce może odbierać i wysyłać wiadomości z różnych adresów z poziomu tego samego interfejsu pocztowego.

Jedna poczta dostępna na wszystkie urządzenia
Nowy interfejs pocztowy został stworzony w myśl koncepcji Responsive Web Design – co pozwala na swobodne przeglądanie poczty, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia aktualnie korzystamy. W trakcie użytkowania – komputera stacjonarnego, tabletu czy smartfona interfejs nie traci czytelności i pozostaje atrakcyjny wizualnie.

Interia z nowym wyglądem swojej poczty

(RED/Interia.pl)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek