Nadchodzi Wielkanoc. Z tej okazji Gemius przeanalizował, w jaki sposób internauci korzystają w to święto z sieci. Uwzględniono dane z Wielkanocy i Poniedziałku Wielkanocnego zeszłego roku (20–21 kwietnia 2014 roku) i porównano je z danymi 13 i 14 kwietnia 2014 roku (niedziela i poniedziałek). Przeanalizowano ruch z komputerów, smartfonów i tabletów.
W zeszłym roku zarówno w Wielkanoc (20 kwietnia 2014 roku), jak i Poniedziałek Wielkanocny (21 kwietnia 2014 roku) internauci za pomocą komputerów stacjonarnych wykonali o 30 proc. mniej odsłon niż w zwykłą niedzielę i poniedziałek.
Dobowy rozkład odsłon wykonanych w Wielkanoc i śmigus-dyngus jest podobny. Nie odbiega znacznie od zwykłej niedzieli, kiedy to internauci najintensywniej korzystają z internetu wieczorem. Duże różnice są natomiast widoczne w odniesieniu do zwykłego poniedziałku, ponieważ wtedy znaczny procent dobowego ruchu w sieci przypada również w okolicach godziny 14.00.
W przypadku odsłon wykonanych za pomocą tabletów i smartfonów spadek ruchu w sieci nie był tak duży w porównaniu do odsłon pochodzących z komputerów stacjonarnych. W Catering Wielkanoc Kraków internauci wykonali o 15 proc. mniej odsłon niż w zwykłą niedzielę.
(RED/Gemius)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
- Polecamy16/04/2024Dlaczego program SOLIDWORKS Simulation pozwala skrócić czas wytwarzania produktu?
- e-Rozrywka15/04/2024Co to jest Vtubing?
- Biznes i finanse19/03/2024Sztuczna inteligencja w bankowości. Jak ją wykorzystać? – komentarz eksperta
- Biznes i finanse14/03/2024Wyniki finansowe Allegro za 2023 rok – wzrost większy od oczekiwań