08/03/2016

Kobiety zdominowały media społecznościowe

Spośród 14 milionów polskich użytkowników Facebooka około 7,3 miliona to kobiety, co stanowi 52%. Jeszcze więcej Pań korzysta z Instagrama, gdzie stanowią 62% użytkowników tej platformy. To potwierdzenie wizualnego trendu, który najchętniej wykorzystują przedstawicielki płci pięknej.

Dzieląc użytkowników Facebooka na kategorie wiekowe możemy zauważyć, że niewielka przewaga mężczyzn występuje jedynie w grupie 19-25 lat, zaś najwięcej kobiet znajduje się w przedziale wiekowym między 26 a 35 lat. Przewaga pań jest także widoczna w Facebookowej strukturze pokoleniowej zarówno w generacji X, jak i pokoleniu Millenium.

Większa aktywność kobiet na Facebooku znajduje odzwierciedlenie w głównych kategoriach zainteresowań, w których mamy ich średnio 5,2 miliona przy 3,7 milionie mężczyzn. Największą dysproporcję płciową znajdziemy w kategorii zakupy i moda. Widać panie bardzo polubiły kupowanie w sieci, ponieważ do tej grupy zainteresowań Facebook przypisał aż 6 milionów użytkowniczek. Co ciekawe, kobiety przeważają również w wydawać by się mogło zdominowanej przez mężczyzn kategorii technologia.

Kobiety zdominowały media społecznościowe

Panowie chętniej dzielą się z Facebookiem informacjami o swoim miejscu pracy. Przewagę kobiet znajdziemy jedynie w branży higieny osobistej, sprzedaży oraz operacji finansowych i biznesowych. Największa dysproporcja panuje natomiast w typowo męskich kategoriach zawodowych jak: produkcja, transport i przewóz oraz branża techniczna.

Kobiety zdecydowanie chętniej dzielą się informacjami o statusie swojego związku. Ok. 1,2 miliona z nich znajduje się w kategorii „w związku małżeńskim”. Zbliżona liczba występuje w kategorii osób, które oznaczyły swój status, jako „w związku” bądź „zaręczony”. Co ciekawe jedyną kategorią, w której występuje większa liczba mężczyzn to osoby oznaczające swój stan, jako „wolny”.

(RED/catvertiser.com)

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   Odtwarzacz MP3 z licznikiem kroków i trybem fitness

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...

Psy pokochały… Uber Pets

Okazuje się, że jeśli chodzi o przejazdy ze zwierzakami, Polska prowadzi w Europie. To właśnie u nas notuje się największą liczbę podróży Uber Pets. Z okazji Międzynarodowego Dnia Psa, który świętowaliśmy 26 sierpnia, eksperci Uber sprawdzili, jak podróżujemy ze swoimi pupilami. Zwierzęta coraz częściej towarzyszą nam w codziennych podróżach. Z myślą o nich i ich […]

Udostępnij ten artykuł...

Czy stacje bazowe sieci komórkowych mają wpływ na ceny nieruchomości?

Dostatecznie gęste rozmieszczenie masztów telefonii komórkowych jest gwarantem dostępu do wysokiej jakości usług telekomunikacyjnych. W erze transformacji cyfrowej niezakłócony zasięg stanowi podstawę funkcjonowania społecznego, a budowa stacji bazowych jest uznawana za inwestycje celu publicznego. Choć ich obecność lokalnie nadal wzbudza wiele kontrowersji, naukowcy z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie zaprzeczają utartemu stereotypowi, jakoby stacje bazowe wpływały […]

Udostępnij ten artykuł...