07/05/2009

Motorola: luksus zmienia swoje oblicze

Nowy luksus jest mobilny – Motorola wierzy, że luksusowe telefony komórkowe muszą być nie tylko doskonale zaprojektowane, ale powinny oferować coś więcej, technologię oraz wrażenia zmysłowe. Motorola stawia na subtelność i elegancję.

Wielu ludzi mogłoby stwierdzić, że niewiele rzeczy nie pasuje do siebie tak bardzo jak luksusowe dobra konsumenckie i globalny kryzys ekonomiczny. Według przewidywań Motoroli konsumenci luksusowych produktów zrezygnują z powierzchownych i szokująco kosztownych telefonów komórkowych, a zamiast tego zwrócą się ku ponadczasowym wartościom takim jak sztuka, artyzm, rzemiosło. Świadomi nabywcy coraz częściej kładą nacisk na najlepsze materiały, detale oraz jakość, którą można zobaczyć.

aura_23

– Dodanie metali szlachetnych lub kwiatowych wzorów do produktów o minimalnej wartości nie sprawia, że stają się one luksusowymi przedmiotami. W Motoroli, kiedy projektujemy i kształtujemy nowy telefon komórkowy dla konsumentów dóbr luksusowych, łączymy globalne trendy oraz sposób, w jaki ludzie zmieniają swój wygląd oraz świat naokoło nich – mówi Małgorzata Matusiewicz, Marketing Manager Mobile Devices, Central and Northern Europe.

aura_19Kierując się zmianami zachodzącymi w postrzeganiu luksusu, wzrastającą samoświadomością konsumentów oraz rosnącą potrzebą budowania niekwestionowanej wiarygodności na niepewnym rynku, Motorola w trakcie kilku minionych miesięcy zaprezentowała wachlarz telefonów komórkowych, które wyznaczyły nową definicję luksusu. Najbardziej prestiżowym z nich jest model AURA.

Zaprezentowana po raz pierwszy w listopadzie 2008 roku AURA™ jest zwiastunem nowego luksusu. Motorola skoncentrowała się na ustanowieniu nowych standardów elegancji, opartej na doskonałym rzemiośle oraz „jakości, którą można zobaczyć”. AURA nie tylko łamie konwencję wprowadzając sztukę do projektowania i wytwarzania telefonów komórkowych, ale również faktycznie oddaje ideę tego, czym stał się luksus.

– AURA jest rezultatem połączenia nieustannych poszukiwań innowacyjnego wzornictwa wyobraźni oraz sztuki rzemieślniczej. W momencie, kiedy właściciele AURY otrzymują swoje telefony, poznają nowe oblicze luksusu oraz nieporównywalną jakość – mówi Jim Wicks, wiceprezes korporacji i dyrektor Consumer Experience Design, Mobile Devices, Motorola.

aura_14AURA nawiązuje do ponadczasowego piękna luksusowych zegarków, poprzez pierwszy na świecie okrągły wyświetlacz, który zastosowano w telefonie komórkowym. Techniczną precyzję i doskonałość gwarantuje szwajcarski mechanizm składający się z ponad 200 dopasowanych elementów, które sprawiają, że telefon otwiera się idealnie gładko. Rozdzielczość obrazu porównywalną do jakości fotograficznego wydruku gwarantuje gęstość pikseli równa 300 dpi, znana do tej pory ze świata drukarek laserowych. Paleta 16 milionów kolorów dodatkowo potęguje zapierający dech w piersiach efekt. Wyświetlacz osłonięty soczewką wykonaną z 62-karatowego szafirowego szkła – jednego z najbardziej odpornych na zarysowanie materiałów – sprawia, że AURA jest esencją praktycznej elegancji.

Wystarczy dotknąć powierzchnię telefonu, aby wyczuć teksturę oraz wyrzeźbione chemicznie wzory w obudowie z nierdzewnej stali. Takie zdobienie to efekt procesu, który trwa aż dwa tygodnie. W tym czasie powierzchnia ze stali nierdzewnej jest frezowana, polerowana mechanicznie i ręcznie, chemicznie trawiona oraz pokrywana warstwą PVD. W efekcie tych zabiegów powstaje perfekcyjnie wykończony telefon, który z łatwością ma oprzeć się próbie czasu.

W środku eleganckiej słuchawki znajduje się 2-mpix aparat cyfrowy, umożliwiający nagrywanie i odtwarzanie wideo oraz 2GB dostępnej pamięci użytkownika. Dzięki autorskiej technologii Motoroli – CrystalTalk™ model ten gwarantuje również doskonałą jakość dźwięku rozmowy. Z kolei Stereo Bluetooth® zapewnia wygodę, dzięki możliwości połączenia telefonu z kompatybilnymi bezprzewodowymi akcesoriami.

aura_20 – W Motoroli staramy się zaspokoić ludzkie pragnienie swobody, tworząc telefony komórkowe o intuicyjnej obsłudze oraz upragnionych cechach. Wyrafinowane wykonanie AURY oraz wyraźne nawiązanie do sztuki sprawia, że AURA jest odpowiedzią na nową wrażliwość konsumenta dóbr luksusowych. Motorola wcześnie zauważyła, że zmienia się sytuacja – nie tylko na rynku dóbr luksusowych, ale również na rynku telefonów komórkowych jako całości. Ekstrawagancję zastąpiliśmy subtelnością – mówi Małgorzata Matusiewicz, Marketing Manager Mobile Devices, Central and Northern Europe.


www.motorola.com

Autor/Redaktor publikacji

A.K.