Frazy konkubina/konkubent, wykon i zajebiście to najmniej lubiane słowa – wynika z plebiscytu “Słowa, które chcemy zapomnieć”. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził popularność tych fraz w mediach w 2015 roku.
W mediach tradycyjnych – prasie, RTV i na portalach internetowych zdecydowanie prym wiodło jedno słowo – event. W ubiegłym roku dziennikarze użyli go aż w 119 tys. publikacji. Drugie miejsce zajęło słowo selfie z wynikiem 32 tys. doniesień medialnych. Na podium uplasował się także briefing (15 tys.), a tuż za nim hejt (15 tys.) i dizajn/dizajner(13 tys.).
Dziennikarze znacznie rzadziej używali najbardziej nielubianego słowa. Wyrażenie konkubent/konkubina pod względem popularności w mediach uplasowało się na 6. miejscu. Na jego temat w ubiegłym ukazało się prawie 11 tys. wzmianek.
Zestawienie mediów społecznościowych całkowicie zdominowała fraza selfie, która królowała na Instagramie. W 2015 r. Polacy wzmiankowali ją w prawie 10 mln informacji. Do najpopularniejszych słów zaliczały się także event i pieniążki. W TOP 5 znalazły się też wyrazy hejt i focia. Na forach często poruszana była tematyka tacierzyńskiego.
Konkurs “Słowa, które chcemy zapomnieć” zorganizowała Biblioteka Śląska w Katowicach w związku z ustanowionym przez UNESCO Międzynarodowym Dniem Języka Ojczystego.
(RED)