14/09/2010

Nintendo celebruje 25-lecie Super Mario Bros.

Mija dokładnie 25 lat od japońskiej premiery „Super Mario Bros.”, jednej z najbardziej popularnych i wpływowych gier komputerowych na świecie.

„Super Mario Bros.” to opowieść o przygodach dzielnego hydraulika o imieniu Mario, który musi pokonać złego potwora Bowsera oraz uratować księżniczkę Peach. Gra stworzona została przez firmę Nintendo  na podstawie „Mario Bros.”, popularnej w Japonii gry arcade (tj. zainstalowanej na osobnym urządzeniu, popularnie zwanym „automatem do gier”).

Gra zadebiutowała na 8-bitowej konsoli NES (Nintendo Entertainment System). I choć trudno jednoznacznie stwierdzić czy to popularność urządzenia przyczyniła się do komercyjnego sukcesu „Super Mario Bros.” czy odwrotnie – faktem jest, że do dnia dzisiejszego sprzedano ok. 40 mln kopii gry, co czyni ją drugą – po „Tetris” – najlepiej sprzedającą się grą w historii.

Mario stał popkulturalnym fenomenem, doczekał się nawet filmu kinowego (w tytułową postać wcielił się Bob Hoskins). Gra do tej pory inspiruje twórców na całym świecie.

Z okazji ćwierćwiecza produkcji firma Nintendo przygotowała film promocyjny, prezentujący najważniejsze odsłony serii na przestrzeni 25 lat.

źródło: e-biznes.pl

Udostępnij ten artykuł...
Przeczytaj także:   A co ze zginaniem w spodniach?

BLIK deklasuje konkurencję

Już niemal połowa Polaków płaci za zakupy w internecie BLIK-iem. To obecnie najczęściej wybierana forma płatności, której popularność od kilku lat sukcesywnie rośnie. To także jedna z ulubionych metod płatniczych Polaków – wynika z raportu Blue Media “Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. 46 proc. badanych płaci za zakupione przez internet przedmioty i usługi BLIKiem – […]

Udostępnij ten artykuł...

Healthcann: teraz pora na crowdfunding

Healthcann – wrocławska spółka biotechnologiczna – jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdfundingową – zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop. Obecnie prowadzi projekt badawczy (rekomendowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), który ma zrewolucjonizować biznes […]

Udostępnij ten artykuł...

Boostsite – nikogo nie udają, robią swoje i robią to dobrze

W pracy SEO-wców „Content is King” – tak było, jest i będzie. Nie ma co jednak ukrywać, że do pełni szczęścia, i sukcesu, potrzebne jest coś jeszcze – wielopoziomowa SEO-analiza. Są już ugruntowani globalni liderzy, którzy dopieszczają swoje narzędzia do optymalizacji SEO. Trudno jest obecnie zaistnieć z czymś nowym i zaskakującym na tym rynku. Ale, […]

Udostępnij ten artykuł...