27/02/2023

Nokia z nową strategią i identyfikacją wizualną

W trakcie targów MWC Barcelona 2023, Nokia przedstawiła nową, zaktualizowaną strategię rozwoju firmy i technologii, a także zaprezentowała odświeżoną identyfikację wizualną marki.

Cyfryzacja biznesu obecna jest już w każdej branży – pozwala firmom na poprawę efektywności, elastyczności pracy i produktywności w zrównoważony sposób. Sieci mają fundamentalne znaczenie dla tej transformacji, a Nokia jest wyjątkowo dobrze spozycjonowana, by odegrać w niej kluczową rolę.

Nokia - nowe logo

– Dostrzegamy potencjał transformacji cyfrowej, która może przekształcić biznes, przemysł i społeczeństwo, dając możliwość znacznego zwiększenia produktywności, zrównoważonego rozwoju i dostępności. Nasza wiodąca na rynku technologia sieci krytycznych jest coraz bardziej potrzebna klientom i partnerom w każdej branżymówi Pekka Lundmark, prezes i dyrektor generalny firmy NokiaWidzimy przyszłość, w której sieci przekraczają granice łączenia ludzi i rzeczy. Są one adaptowalne, autonomiczne i wykorzystywane w miarę potrzeb. Są to sieci, które czują, myślą i działają oraz maksymalizują możliwości cyfryzacji. 

Nokia – odświeżona strategia firmy

Nokia kontynuuje realizację swojej trzyetapowej strategii, której celem jest zapewnienie zrównoważonego, zyskownego wzrostu. Po zakończeniu fazy resetu, Nokia będzie nadal przyspieszać, kładąc jednocześnie fundamenty pod fazę skalowania (jako niekwestionowany lider technologii) i poszerzenia bazy klientów.

Nowa strategia Nokii koncentruje się na dalszym rozwoju w sześciu obszarach:

  • Wzrost udziału w rynku operatorskim dzięki przywództwu technologicznemu,
  • Zwiększenie udziału klientów typu Enterprise w strukturze obrotów
  • Aktywne zarządzanie portfelem, w celu zapewnienia wiodącej pozycji w każdym segmencie, w którym Nokia decyduje się działać
  • Wykorzystanie szans z sektorów spoza urządzeń mobilnych do monetyzacji własności intelektualnej firmy oraz dalsze inwestowanie w R&D dla potrzeb Nokia Technologies
  • Wdrożenie nowych modeli biznesowych, takich jak dostarczanie rozwiązań jako usługa,
  • Rozwój ESG jako przewagi konkurencyjnej by stać się „zaufanym dostawcą z wyboru” w branży.

Aby zrealizować te cele, Nokia wykorzystuje cztery kluczowe czynniki: inwestycje w zasoby ludzkie, inwestycje w badania i rozwój zwłaszcza w kluczowych i przyszłościowych dziedzinach, takich jak 6G; digitalizację własnych operacji w celu dalszej poprawy elastyczności i produktywności; oraz odświeżenie identyfikacji wizualnej marki.

artykuły pod seo

Strategia technologiczna Nokii

Zaktualizowana strategia technologiczna firmy Nokia szczegółowo opisuje, w jaki sposób sieci będą musiały ewoluować, aby sprostać wymaganiom ery metaverse. W miarę jak świat będzie podążał w kierunku coraz większego uzależnienia od łączności, sieć stanie się podstawą wszystkiego co cyfrowe, a jej wydajność będzie równie istotna, jak jej dostosowanie do potrzeb. Cechy tradycyjnych sieci będą musiały zostać zintegrowane z elastycznością i skalowalnością chmury.

Takie sieci, które czują, myślą i działają, mają potencjał, aby umożliwić cyfrową transformację każdej branży. Nokia jest dobrze przygotowana do przewodzenia tej transformacji dzięki swojemu bogatemu portfolio najlepszych rozwiązań oraz wiodącym w branży badaniom nad przełomowymi rozwiązaniami prowadzonym przez Nokia Bell Labs.

Nokia z odświeżoną wizualizacją

Zgodnie z uaktualnioną strategią firmy, Nokia odświeża swój brand. Nowa identyfikacja wizualna podkreśla wartość, jaką wnosi Nokia – wiedzę o sieciach, przywództwo technologiczne, pionierskie innowacje i współpracę partnerską. Nowe logo firmy symbolizuje energiczną, dynamiczną i nowoczesną Nokię, ukazując jej wartości i cel. Zostało ono zaprojektowane jako symbol współpracy, która zdaniem firmy Nokia ma kluczowe znaczenie dla zrealizowania wykładniczego potencjału sieci: odblokowania korzyści w zakresie zrównoważonego rozwoju, produktywności.

Opracował: Marcin Majerek