Intel wspólnie z Luxottica, jedną z największych firm projektujących okulary, zaprezentowali sportowy model Radar Pace marki Oakley wyposażony w system treningowy. Osobisty trener wbudowany w okulary działa w czasie rzeczywistym i jest aktywowany głosowo dzięki zastosowaniu technologii Intel Real Speach.
Model Oakley Radar Pace całkowicie odmienia indywidualny trening, zarówno dla zawodowców, jak i amatorów. Okulary poprzez wbudowany moduł Bluetooth bezprzewodowo łączą się ze smartfonami, na których użytkownik może zapisywać i monitorować swoje postępy oraz ustalać cele treningowe w dedykowanej aplikacji opracowanej we współpracy z inżynierami Intela. Aplikacja analizuje wyniki i jest w stanie opracować zindywidualizowane programy treningowe, które są przekazywane w czasie rzeczywistym użytkownikowi za pośrednicwtem wbudowanych słuchawek i technologii Intel Real Speech. Z kolei wbudowany mikrofon umożliwia swobodną komunikację z urządzeniem, w tym zadawanie pytań. Ponadto, Radar Pace zostały wyposażone w zestaw czujników takich jak żyroskop, akcelerometr czy czujnik wilgoci, oraz port USB do ładowania urządzenia i touchpad. Urządzenie można zsynchronizować z uslugami Siri i Google Now na sparowanych smartfonach.
Technologia Intel Real Speech została zaprojektowana w taki sposób, aby użytkownik mógł prowadzić intuicyjną i naturalną komunikację z urządzeniem, w którym została ona zaimplementowana. Wynika to z faktu, że mimo zapamiętywania przez konsumentów możliwości danego systemu, często zapominają oni konkretnych komend wymaganych do wywołania konkretnych funkcji. Dlatego też zastosowano rozbudowane zasady analityczne, dzięki którym Intel Real Speech nie tylko „rozumie” co chcemy przekazać, ale jest także w stanie ustalić prawdopodobne konteksty przyszłych interakcji na podstawie dotychczasowych „rozmów”. Inżynierowie Intela poświęcili ponad cztery lata, aby opracować technologię zdolną połączyć zrozumienie zasad gramatycznych i modeli językowych opartych na analizie statystycznej, automatyczne rozpoznawanie mowy oraz języka czy umiejętność uczenia się. Rozwiązanie również automatycznie dobiera także płeć i ton głosu na podstawie badanie preferencji kulturowych.
Okulary są już oficjalnie dostępne w Europie, Ameryce Północnej i Australii.
(RED)