17/02/2016

Polski rynek domen wychodzi ze śpiączki?

Grupa home.pl jest zdecydowanym liderem w obsłudze domen .pl oraz rejestracji nowych z tą samą końcówką. Ma już odpowiednio 33,63 proc. oraz 39,94 proc. udziałów w tych segmentach – wynika z najnowszego raportu NASK za czwarty kwartał 2015 r.

Pod koniec ubiegłego roku liczba aktywnych nazw domen .pl wyniosła 2 681 752 (wzrost o ponad 6 proc. w stosunku do 2014 r.). Utrzymywało je 1 007 706 abonentów. Natomiast tylko w czwartym kwartale 2015 r. zarejestrowanych zostało 268 016 nowych domen. Tendencję wzrostową można zauważyć także w rosnącym wskaźniku odnawianych domen .pl. Na koniec roku wskaźnik osiągnął wartość 61,87 proc. i był najwyższy od początku 2009 r.

Z raportu NASK wynika, że w czwartym kwartale 2015 r. pierwsze miejsce w obsłudze domen .pl zajęła grupa home.pl (home.pl, az.pl, premium.pl), z wynikiem 33,63 proc. Daleko w tyle została Nazwa.pl (21,61 proc.) i Consulting Service (9,61 proc.). A jak wygląda statystyka rejestracji nowych domen .pl? Tutaj też daleko przed konkurencją znalazła się grupa home.pl. Uzyskała ona 39,94 proc. udziałów w nowych rejestracjach nazw domen .pl, czyli znacznie więcej niż Nazwa.pl (24,17 proc.).

rynek domen

(RED)

Autor/Redaktor publikacji

Marcin Majerek
Marcin Majerek