Na koniec września liczba klientów bankowości mobilnej wynosiła już ponad 3,3 mln osób – wynika z danych zebranych przez Bankier.pl. Coraz więcej osób wybiera dostęp do konta z poziomu telefonu, niż przez Internet.
– Bankowość mobilna zyskuje coraz więcej zwolenników. Dziś już 3,3 mln osób aktywnie korzysta z tego kanału obsługi. To aż o 1,1 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zmieniają się też przyzwyczajenia klientów: dla coraz większej grupy bankowość mobilna staje się podstawowym kanałem kontaktu z bankiem – mówi Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl. Najwięcej użytkowników bankowości mobilnej ma mBank – 722 tys. Drugi pod względem liczby mobilnych klientów jest PKO BP (536 tys.), ale niewiele mniej osób korzysta z bankowości mobilnej w Banku Pekao SA (532 tys.).
Przedstawiciele banków zwracają uwagę, że klienci aktywnie korzystają z bankowości mobilnej. Najczęściej używanymi funkcjami aplikacji mobilnych jest sprawdzanie salda, wykonywanie przelewów oraz doładowania telefonów. W niektórych bankach w ten sposób można też zaciągnąć kredyt. Taka usługa cieszy się zainteresowaniem klientów – mBank w mobilnym procesie kredytowym sprzedaje obecnie ok. 15 proc. kredytów udzielanych „na klik”.
Z ostatniego raportu NetB@nk opublikowanego przez Związek Banków Polskich wynika, że w drugim kwartale 2014 roku liczba aktywnych użytkowników bankowości internetowej stopniała o blisko 500 tys. (3,88 proc. kw/kw). Na razie trudno stwierdzić, czy jest to jednorazowy spadek, czy początek nowego trendu. Nie można jednak wykluczyć, że to właśnie efekt migracji klientów z bankowości internetowej do mobilnej.
(RED/Bankier.pl)
Autor/Redaktor publikacji
Ostatnie publikacje
e-Biznes15/06/2025Kupujesz przez internet? Za te produkty musisz zapłacić podatek w ciągu 14 dni
Polecamy15/06/2025Zakończyła się 7. edycja programu edukacyjnego „Girls GO Technology”
Biznes i finanse11/06/2025“BLIK Płacę Później” w PKO Banku Polskim
Polecamy30/05/2025Blue Yonder – przyszłość planowania i optymalizacji łańcucha dostaw